2012-10-30 13:00
donatiene
Sveiki,
Gal kas gali patarti, ką ir kaip daryti?
1. 2011 metų pabaigoje buvo pirktas vilkikas, apskaitoje IT. Eksploatuoti pradėtas sausio mėnesį. Buvusi buhalterė kurą nurašinėjo į sąnaudas be jokių normų, todėl dabar reikia sutvarkyti nuo metų pradžios. Viskas kaip ir būtų aišku, tačiau, vilkiko bake nuo pirkimo buvo apie 100 ltr. kuro. Tačiau apskaitoje jis niekur neužfiksuotas.
Sausio mėnesį pirkta kuro pvz. 2500 ltr., tačiau faktiškai pagal normas išnaudota 2650 ltr., todėl nurašyti turiu didesnį kiekį, nei pirkta, bet kadangi nėra apskaitoje užfiksuota, neturiu kaip nurašyti? Kaip iš tokios situacijos išsisukti?
2. Ir dar klausimėlis, direktorius dvi vilkiko padangas nuėmė restauravimui, išrašė restauravimo įmonei sąskaitą faktūrą pardavimo (parduoda 2 padangų karkasus) už 200 litų su PVM, o atgal įmonei išrašoma sąskaita jau suremontuotų padangų suma 1370 Lt su PVM. Kokias operacijas aš turiu daryti apskaitoje? Padėkite kolegos, esu pradedančioji buhalterė ir neturiu patirties tokiose situacijose. Man kyla tokia mintis, kadangi vilkikas pirktas ES, tai pirktas be PVM, todėl atstatinėti PVM man kaip ir nereikia, tačiau, kaip man užpajamuoti tuos padangų karkasus, kad apskaitoje tvarkingai galėtume parduoti (nes dabar aš vėlgi, kaip ir neturiu apskaitytų padangų karkasų, kuriuos galėčiau parduoti)?
Padėkite kolegos, gal kils kam protingų minčių? Tikiuosi suprantamai apibūdinau situaciją.
Ačiū didelis iš anksto.