dangira777 rašė:
Sveiki. Toks klausimas kuris man neduoda ramybes - sakykite prasom kas pas jus imoneje iformina inventoriozacijos aprasus? Pas mus eile metu tai dariau as- dirbdama eiline buhaltere, dabar mane permeta i administratores ir man liepia forminti tuos aprasus. Kuo muotivuojant to galeciau atsisakyti, su buhalterija tikrai nenoriu tureti nieko bendro.
Dekui
Pirmiausiai reikia susipažinti su inventorizacijos taisyklėmis, kad neapimtų panika
Skaitykite jas čia :
www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_...
Taigi šių taisyklių II d. rašoma:
"10.
Inventorizacija atliekama remiantis įmonės vadovo įsakymu arba potvarkiu (toliau vadinama – įsakymas), kuriame nurodomi inventorizacijos komisijos pirmininko ir narių vardai, pavardės, pareigos, jai pavedama laiku ir tinkamai atlikti inventorizaciją pagal įsakyme nurodytos dienos būklę, nurodomas inventorizacijos pradžios ir užbaigimo laikas, įpareigojama šį faktą įforminti dokumentais. Jeigu inventorizacija atliekama šių taisyklių 5 punkte nurodytais atvejais, įsakyme nurodyta diena, pagal kurios būklę atliekama inventorizacija, turi sutapti su 5 punkte nurodytu atitinkamu atveju.
Inventorizacijos komisija sudaroma iš reikiamos kompetencijos įmonės darbuotojų. Inventorizacijos komisijai vadovauja įmonės vadovo paskirtas asmuo. Jeigu reikiamos kompetencijos darbuotojų nėra, į inventorizacijos komisiją galima įtraukti ekspertus.
11. Jeigu įmonės dėl to, kad ji turi daug turto, negali inventorizuoti viena komisija, įmonės vadovo įsakymu sudaromos centrinė ir vietinės komisijos (vietinių komisijų darbą koordinuoja ir kontroliuoja centrinė komisija).
12. Biudžetinių įstaigų inventorizacijos komisijai vadovauja vienas iš įmonės vadovo pavaduotojų arba kitas įmonės vadovo paskirtas asmuo, į komisiją gali būti įtrauktas vyriausiasis buhalteris (buhalteris).
13. Atsakingi ir materialiai atsakingi už inventorizuojamą turtą asmenys negali būti inventorizacijos komisijos nariai, išskyrus tuos atvejus, kai įmonėje dirba ne daugiau kaip penki darbuotojai ir joje dirbantys asmenys neturi reikiamos kompetencijos atlikti inventorizaciją.
14. Inventorizacija atliekama pagal įsakyme nurodytos dienos būklę.
15.
Buhalterinėje apskaitoje turi būti apskaičiuoti inventorizuojamo turto likučiai pagal įsakyme nurodytos inventorizacijos atlikimo dienos būklę.
16.
Įmonės vadovas aprūpina inventorizacijos komisiją priemonėmis, kurių reikia inventorizacijai atlikti, o vyriausiasis buhalteris (buhalteris) supažindina komisijos narius su šiomis taisyklėmis.
17. Ilgalaikis materialusis turtas, atsargos (žaliavos, medžiagos, gatava produkcija, prekės ir kita), grynieji pinigai (litai ir užsienio valiuta) ir kitas turtas inventorizuojami atskirai kiekvienoje jo buvimo vietoje ir pas kiekvieną už turto saugojimą atsakingą asmenį. Tokia pat tvarka inventorizuojama nebaigta gamyba, nebaigtas remontas ir nebaigti statybos darbai."
Kaip matote inventorizacija yra vykdoma ne pagal darbuotojo pareigybėje nurodytą punktą, bet pagal vadovo įsakymą, kuriame jis paskiria komisiją. Vadinasi jei jus vadovas, savo įsakymu paskirs į komisijos sudėtį tai nieko baisaus, nes pagal 15 p. buhalterija privalo paruošti
inventorizuojamo turto likučius, kurie ir bus surašyti inventorizacijos aprašuose. Tuomet komisijai liks tik pagal aprašus eiti pas atskaitingus asmenis ir faktiškai surašyti esantį turtą.
Kaip matote nieko nėra baisaus.