mkristi rašė:
Klausimukas, jei rastas prekių trūkumas per inventorizaciją. Vadovo sprendimas dalį nurašyti į netekimus, o dalį turi padengti pardavėjai. Bet kaip su PVM. Jį turiu atstatyti? Ir kaip skaičiuoti pardavėjams su PVM, ar be? Jei su, tai kaip su apskaita, kokia sąskaitų korespondencija?
Rastas trūkumas per inventorizaciją, pirmiausiai turi būti nustatytos priežastys dėl ko susidarė trūkumas ir iš kaltų asmenų išieškomas. Jei nutariama, kad susidariusių prekių trūkumo išieškoti neįmanoma (tarkim negalima tiksliai nustatyti, kas dėl to kaltas) tuomet prekių savikaina būtų pelno mokesčio apskaičiavimo tikslais neleidžiami atskaitymai (jokiu būdu
ne netekimai), o pagal PVMĮ nustačius trūkumą ir jį nurašius į sąnaudas, reikia tikslinti prekių pirkimo PVM atskaitą, tame laikotarpyje, kada trūkumas buvo nustatytas ir užfiksuotas.
Jei yra nustatomi konkretūs asmenys dėl trūkumo, tuomet atstatomas nuo tų prekių įsigijimo savikainos PVM į neleidžiamus atskaitymus, o prekių kaina be PVM yra išieškoma iš atsakingo darbuotojo. Kokia kaina? Tai priklauso nuo įmonės vidaus tvarkos, jei į parduotuves prekės yra išduodamos pardavimo kainomis, tuomet atsakingas darbuotojas, dėl kurio susidarė prekių trūkumas turi atlyginti už tas prekes pardavimo kainomis, jei prekės buvo pateiktos savikana, tuomet savikainą atlygina.