[i]
www.teisescentras.lt/index.php/lt/mazoms-imonems-bu...
Tiesą sakant, absoliučiai daugumai nedidelių įmonių buhalterinę apskaitą reikėtų vesti "pagal mokesčius" ir šalia to būtinai turėti ne išoriniams informacijos vartotojams, bet pačios įmonės vadovų poreikiams tenkinti skirtą vadybos ir kaštų apskaitą arba bent jau tik kokybišką kaštų apskaitą. Ne veltui ir Europos Komisija, kaip paskelbė 2008 m. birželio 25 d. komunikate, artimiausiu metu spręs mažų įmonių vedamos apskaitos supaprastinimo klausimą, dėl ko mažos įmonės ateityje apskritai tikriausiai neprivalės vesti finansinės apskaitos bei rengti finansinių ataskaitų rinkinių. Šios nuostatos bus taikomos įmonėms, kurios tenkins kuriuos nors du iš toliau išvardintų trijų kriterijų: darbuotojų skaičius mažiau 10; grynosios metinės pardavimų pajamos - iki 3, 45 mln. Lt; bendra turimo turto suma - iki 1,75 mln. Lt. Jeigu šios nuostatos įsigalios, o tai labai tikėtina, jos bus taikomos visoms Europos Sąjungos narėms, taip pat ir Lietuvai. Tiesą sakant, mažose įmonėse finansinės apskaitos iš tikro ir nereikia. Jose paprastai vedama tokia buhalterinė apskaita, kuri savo esme žymiai labiau artima tradicinei kaštų apskaitai, bet ne verslo apskaitos standartų reguliuojamai finansinei apskaitai. Metams pasibaigus tokiose įmonėse be ypatingų problemų parengiamos privalomos metinės finansinės ataskaitos: balansas, pelno (nuostolių) ataskaita ir kitos. Kadangi pati apskaita vedama realiai ignoruojant daugelį
Straipsnis 2009 m. Gal greit kai kurių iš mūsų nebereikės?!