Jau antrą kartą iš TEO gaunu tokį laišką ir nesuprantu ar tikrai mano kompiuteryje kažkokia problema ar čia jų reklaminiai triukai kad sugundyti žmones užsisakyti jų paslaugas, šiuo atveju "trigubą apsaugą". Ar jums nepasitaiko tokių atvejų?
KONTAKTŲ CENTRO KOMUNIKACIJA
Gerbiamas. kliente,
informuojame, jog yra pastebėta žalinga veikla iš Jūsų kompiuterio. Gali būtų, kad jis yra užkrėstas virusu ar kenksminga programa, kurių veikimas kelia grėsmę kitiems tinklo vartotojams ir paties TEO LT, AB tinko vientisumui. (Smulkiau apie tai galite skaityti
www.cert.lt/tipai.html).
Mes suprantame, kad taip atsitikti galėjo ne dėl Jūsų kaltės, ir prašome nedelsiant imtis veiksmų bei užkirsti kelią kenksmingo programinio kodo plitimui taip pat pasirūpinti savo kompiuterio saugumu. Priešingu atveju būsime priversti apriboti Jums teikiamas interneto paslaugas.
Pašalinkite iš kompiuterio visas kenkėjiškas programas ir patikrinkite jo saugumo nustatymus. Tą galite atlikti dviem būdais:
Paskambinę telefonu 1518 ir gavę „Nuotolinę kompiuterio patikros ir valymo paslaugą“
Sutvarkę kompiuterį savarankiškai.
Kad ateityje incidentai nepasikartotų, sutvarkius kompiuterį, siūlome užsisakyti paslaugą „Triguba apsauga“ (
apsauga.zebra.lt).
INFORMACINIS PRANEŠIMAS
Mielas ZEBRA kliente,
informuojame, jog yra pastebėta žalinga veikla iš Jūsų kompiuterio. Gali būti, kad jis yra užkrėstas virusu ar kenksminga programa, kurių veikimas kelia grėsmę kitiems tinklo vartotojams ir paties TEO LT, AB tinko vientisumui. (Smulkiau apie tai galite skaityti
www.cert.lt/tipai.html). Mes suprantame, kad taip atsitikti galėjo ne dėl Jūsų kaltės, ir prašome nedelsiant imtis žemiau aprašytų veiksmų bei užkirsti kelią kenksmingo programinio kodo plitimui taip pat pasirūpinti savo kompiuterio saugumu. Priešingu atveju būsime priversti apriboti Jums teikiamas interneto paslaugas.
Pašalinkite iš kompiuterio visas kenkėjiškas programas ir patikrinkite jo saugumo nustatymus. Tą galite atlikti savarankiškai atlikę šiuos veiksmus:
Atsisiųskite naudojamos operacinės sistemos (OS) atnaujinimus. Jei naudojate Windows tipo OS: http://www.update.microsoft.com/. Jei naudojate UNIX, MAC ar kitokią OS, skaitykite tos OS aprašymus.
Naudokite antivirusines programas bei reguliariai jas atnaujinkite. Smulkiau apie virusus galite paskaityti http://www.esaugumas.lt/ puslapio skyrelyje
www.esaugumas.lt/index.php?-1030858023.
Jei dėl kokių nors priežasčių negalite naudoti įdiegtų antivirusinių programų, kompiuterio išvalymui nuo virusų galite pasinaudoti „online" skeneriais pvz.: http://www.f-secure.com/en_EMEA/security/tools/online-scanner/ ar
www.pandasecurity.com/activescan/index/?track=1&Lang... ar kitomis.
Išjunkite ar pašalinkite nenaudojamas tinklines paslaugas.
Naudokite programines ar aparatines užkardas (angl. firewall). Windows OS yra sukurta daug mokamų ir nemokamų užkardų: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/security/winfirewall.mspx ir
www.zonealarm.com/security/en-us/home.htm.
Nustatykite savo sistemos trūkumus pasinaudodami specialiai tam tikslui sukurtomis programomis.
Naudokite priemones prieš Spyware programas (šnipinėjimo programa, be jūsų žinios renkanti duomenis apie jūsų kompiuterio veiklą ir siunčianti juos į internetą): http://www.safer-networking.org/en/download/ ir kt.
Šifruokite svarbius duomenis. Tam galite pasinaudoti įvairiomis programomis, priedais prie el. pašto programų, skaitmeninio parašo sertifikavimo firmų paslaugomis.
Apgalvotai parinkite slaptažodžius bei kruopščiai juos saugokite. Nenaudokite slaptažodžiui ištisinių žodžių, vardų, datų ar pan. Slaptažodis turėtų būti sudarytas iš atsitiktinių raidžių (didžiųjų ir mažųjų), skaičių ir simbolių (,.;^&(%$#@!). Jei slaptažodis bus lengvai įsimenamas, tai jis gali būti lengvai ir atspėtas. Taip pat slaptažodžiai turi būti reguliariai keičiami.
Darykite kritinių sistemų atsargines kopijas (angl. Backup). Kad ir kokių priemonių imtumėtės, visą laiką liks duomenų praradimo, sugadinimo ar iškraipymo (kad ir dėl vartotojo ar administratoriaus klaidos) arba duomenų laikmenos gedimo tikimybė.
Jei nepavyko problemos išspręsti patiems, paskambinkite telefonu 1518* ir Jums bus suteikta Nuotolinė kompiuterio patikros ir valymo paslauga.
Siūlome Jums užsisakyti paslaugą „Triguba apsauga“, kuri ateityje saugos nuo panašių problemų (
apsauga.zebra.lt).