2004-04-02 17:05
odisejas
2011-09-11 03-23
o tai, kad jie nesumokejo kitai imonei, kuri del ju kaltes turi uzhsidaryti ir atleisti savo darbuotojus-tai yra gerai?
Blogai yra, bet dėl vieno kliento problemų paprastai nežlungama, o jei tokių probleminių klientų tiek daug, kad sukelia nemokumą - reiškia didelė galimybė, kad blogai valdoma rizika. O jei žlungama dėl vieno kliento nemokumo, tai reiškia, kad rizika valdoma dar blogiau.
Realiai gyvenime mačiau daug įmonių, kurios tapo nemokios dėl savo pačių klientų nemokumo ir visos jos galėjo to išvengti, jei būtų laiku sustabdžiusios prekių ir paslaugų teikimą tokiems klientams.
Kai užduodi klausimą, o kodėl pirkėjui, skolingam pagal 5 sąskaitas vėl parduotos prekės su atidėtu apmokėjimu, ir gauni atsakymą, kad kažkas kažkur neapsižiūrėjo, o jie žadėjo, kad tuoj tuoj apmokės už viską, tai kas kaltas dėl tokio finansų ir rizikos valdymo ir atsiadusių nuostolių?
Darėm skolų auditą vienoje įmonėje su 50 mln metine apyvarta. Paaiškėjo, kad 75 procentai skolų (o tai 2,5 mln litų) susidarė tiekiant prekes klientams, kurie jau buvo prieš tai pradelsę mokėti virš 30 dienų. O direktorius sako, kas čia tokio - tik 30-60 dienų buvo pradelsę, čia mūsų puikūs klientai (!!!!!!), tik va dabar išvis mokėt nustojo kažkodėl. Tiesa savininkai protingi pasitaikė, direktorių atleido, finansų valdymą sutvarkė, skolų kiekis sumažėjo 6 kartus per pusmetį. O būtų galų gale bankrutavę, jei nieko nebūtų darę - ir sakytų "dėl mūsų klientų nemokumo bankrutavome ir mes".