Ramy rašė: sveiki, prasau pagalbos..
as dirbu konktaktu centre (call centre) ir pas mus ivede sumine darbo apskaita. seniau dirbom pagal grafika, kuris prasilenke su darbo kodeksu ir kitais istatymais (nors dirbu rimtoje istaigoje). dabar kai padare sumine darbo apskaita, tvirtina, kad darbuotojas gali dirbti 6 dienas per savaite turedamas 36 val poilsio laika. As kiek internete pasidomejau, kada yra nepertraukiama veikla, tada galima taip daryti, bet kada yra pertraukiama vistiek turi buti 2 poilsio dienos per savaite. pas mus call centras dirba darbo metu, o naktimis ir per sventes skambucius priima kitos isorines bendroves. gal kas esate susidure, ar tai gali buti traktuojama kaip nepertraukiama veikla? busiu dekinga uz atsakymus :)
Dėl nepertraukiamos veiklos - ko gero, galima šiuo atveju taip traktuoti.
Tačiau suminė darbo laiko apskaita anaiptol nereiškia, kad reikia dirbti daugiau, negu visiems "normaliems" žmonėms; vis tiek darbo laikas nustatomas, bei uždirbti viršvalandžiai apskaičiuojami pagal 8 val.d.d./40 val.savaitę. Tiesiog suminė naudojama tuomet, kai dirbama kitokiu režimu, nei įprastas darbo laikas, kai grafikas nėra pastovus, kai sunku tiksliai iš anksto suplanuoti darbo laiką ar pan.
Esant suminei, negalima dirbti vidutiniškai daugiau nei 48 val. per savaitę, 12 val. per pamainą, savaitės
nenutrūkstamas poilsis turi trukti ne mažiau kaip 35 val. (gautųsi bent pusantros paros nenutrūkstamo poilsio).
Viršvalandžių apskaita vykdoma pasibaigus apskaitiniam laikotarpiui (jis gali būti nuo 1 mėn. iki 4 mėn.), ir jie apskaičiuojami - kaip minėjau pagal 40 val.savaitę. Apmokama 1.5 karto, arba kompensuojama poilsio laiku.
Viršvalandžių per metus gali būti ne daugiau nei 120 val., o sutarus kolektyvinėje sutartyje - ne daugiau 180 val.
Ten rasi info:
www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_...