juraciukasvvv rašė: Sveiki visi,
man prireike dideles pagalbos, mūsų įmone neseniai įsikūrusi, gavom pastatą pagal panaudos sutartį iš fizinio asmens, ir mes užsiimam patalpų nuoma. Siuo metu mes dalį patalpų remontuojam. Iki siol as medžiagas skirtas remontui nurašydavau į sąnaudas, bet pasirodo, kad reikia atlikti patalpų įvertinimą ir jei tas remontas prailgina nekilnojamo turto tarnavimo laikotarpį tai tų m-gų į sąn. traukti negalima?! Tai kaip man siuo metu žinoti ką man daryti su tom medžiagom kol nera atliktas turto įvertinimas??? Kaip man tvarkyti apskaitą?? Įmonės savininkas praso metinės ataskaitos, o aš jau visai susipainiojau
PMI komentaras
4. Tuo atveju, kai nuomininko atlikti remonto darbai pailgina išsinuomoto ilgalaikio materialiojo turto naudingo tarnavimo laiko arba pagerina jo naudingąsias savybes, arba jei minėtas turtas rekonstruotas, tai nuomininkas minėto remonto arba rekonstravimo sąnaudas prie leidžiamų atskaitymų priskiria lygiomis dalimis per likusį nuomos arba panaudos laikotarpį, pradedant kitu mėnesiu, kai darbai buvo užbaigti.
Pavyzdys
UAB X 2004 m. sausio mėnesį iš UAB Y 5 metams išsinuomojo pastatą ir pradėjo jį naudoti įmonės veikloje.
Nuo 2004 m. gruodžio 15 d. iki 2005 m. kovo 5 d. UAB X vykdė pastato remontą. UAB X nustatė, kad remonto darbai pagerino turto naudingąsias savybes. Remonto darbų kaina – 90 000 Lt. Ši suma paskirstoma likusiam nuomos laikotarpiui: 2005 metų 9 mėnesiams ir likusių 3 metų 36 mėnesiams, iš viso 45 mėnesiams. Vadinasi, 2005 m. prie ribojamų dydžių leidžiamų atskaitymų priskiriama 18 000 Lt (90 000 : 45 x 9 = 18 000), o 2006, 2007 ir 2008 metais prie ribojamų dydžių leidžiamų atskaitymų galima priskirti po 24 000 Lt (90 000 : 45 x 12 = 24000).