PVM tarp ES valstybių

Loreta Loreta 28574
2007-05-17 16:44 Loreta 2011-09-11 05-24

Vifi rašė:
Mūsų įmonė, PVM mokėtoja priėmė užsakymą iš kitos Lietuvos įmonės PVM mokėtojos pervežti krovinį iš vienos ES šalies į kitą ES šalį.
Kokį pritaikyti PVM tarifą? smile

18%.
Vifi Vifi 4124
2007-05-17 16:45 Vifi 2011-09-11 05-24

egluteeeeee rašė: Trečia situacija tinka mūsų įmonei,mes taikome 18 % tarifą.

O čia pagal kokį PVM įstatymo straipsnį smile
danaga danaga 1244
2007-05-17 16:47 danaga 2011-09-11 05-24

Vifi rašė: Paįvairinimui ir trečia situacija smile :
Mūsų įmonė, PVM mokėtoja priėmė užsakymą iš kitos Lietuvos įmonės PVM mokėtojos pervežti krovinį iš vienos ES šalies į kitą ES šalį.
Kokį pritaikyti PVM tarifą? smile


Jus rašot sąskaitą su 18% PVM.

www.vmi.lt/lt/index.aspx?itemId=1013521
Loreta Loreta 28574
2007-05-17 16:50 Loreta 2011-09-11 05-24
mic.vmi.lt/documentpublicone.do?id=1000000717

Prekių vežimo tarp ES valstybių narių paslaugos laikomos suteiktomis šalies teritorijoje (Lietuvoje), kai:
3.2. prekių vežimo tarp ES valstybių narių maršrutas neprasidėjo Lietuvoje, tačiau šių vežimo paslaugų pirkėjas yra Lietuvos Respublikoje registruotas PVM mokėtojas ir jis šį registracijos numerį (PVM mokėtojo kodą) nurodė įsigydamas vežimo paslaugas.

Pavyzdys: : Įmonė A veža krovinius maršrutu Ryga- Marselis pagal įmonės B užsakymą. Įmonė B yra Lietuvos Respublikoje registruota PVM mokėtoja ir ji savo PVM mokėtojo kodą nurodė įsigydama šias paslaugas. Todėl, šiuo atveju nors pati vežimo paslauga yra suteikta ne Lietuvoje, bet kadangi paslaugų pirkėjas įmonė B yra Lietuvos Respublikoje registruota PVM mokėtoja, tai paslaugos suteikimo vieta persikelia į Lietuvą ir laikoma, kad paslauga yra suteikta šalies teritorijoje (Lietuvoje).
Vifi Vifi 4124
2007-05-17 16:56 Vifi 2011-09-11 05-24
egluteeeeee, Loreta, danaga,
ačiū jums visoms už pagalbą smile
S
Spanguole 808
2007-05-17 22:23 Spanguole
Ar teisingai aš galvoju:

mes perkam prekes iš Lietuvos įmonės ir parduodam į Švediją. Pas mus tos prekės net neatsiduria - užsakom ir iškart supakuotos iš tiekėjo keliauja į Švediją.
Faktiškai mes perkam iš LT, vadinasi tiekėjas tyri priskaičiouti PVM, nesvarbu, kad prekės iškarto eksportuojamos?

Niekaip neįrodau to vadovui - jis aiškina, kad jei prekės ruošiamos eksportui, vadinasi neapmokestinamos...
Loreta Loreta 28574
2007-05-17 22:48 Loreta
O tiekėjas jums kaip sąskaitą išrašo? Su PVM? O jūs paskui rašot sąskaitą švedams?
S
Spanguole 808
2007-05-17 22:50 Spanguole
Taip, švedams sąskaitą rašom mes. O butent dėl tiekėjų ir noriu sužinoti - jie mums turi su PVM rašyt, ar be?
K
keksiuke 9
2007-05-18 10:53 keksiuke
Oi dėkui jums visiems už atsakymus. Aš taip ir galvojau tik kad va mūsų vadybininkai pasirodo daugiau žino net už buhalterius:)))
Einu parodysiu aš jiems dabar kur vėžiai žiemoja:))
Dar karta dėkui visiems. Atlego, nes dvi dienas jie man galva kvaršino:(((
K
keksiuke 9
2007-05-18 10:55 keksiuke
Spanguole: man atrodo kad tiekėjas turi priskaičiuoti PVM nes juk veiksmas vyksta tarp dviejų lietuvos subjektų.
S
Spanguole 808
2007-05-18 11:00 Spanguole
Ir aš taip manau, tik va valdžia ginčijasi...

Ačiū už atsakymus smile
K
keksiuke 9
2007-05-18 11:20 keksiuke
Tau tai valdžia o man vadybinkai galvą kvaršina ir įrodinėja kompetencijos trūkumą:((( et kai pradeda apskaitą tvarkyt valdžai (kuri dažnai daug ko neišmano) ir vadybininkai tada mums buhalteriams geriau jau sleptis po lapais ir patylet. Kaip supratau šuns balsas į dangų neina. O kai ateis mokesčiai patikrinti vot tadu ir sužinos kaipn ten iš tikro yra ir kai p0askaičiuos baudeles, kai susimokes tada ir bus...
S
Spanguole 808
2007-05-18 11:38 Spanguole 2011-09-11 05-24

keksiuke rašė: Tau tai valdžia o man vadybinkai galvą kvaršina ir įrodinėja kompetencijos trūkumą:((( et kai pradeda apskaitą tvarkyt valdžai (kuri dažnai daug ko neišmano) ir vadybininkai tada mums buhalteriams geriau jau sleptis po lapais ir patylet. Kaip supratau šuns balsas į dangų neina. O kai ateis mokesčiai patikrinti vot tadu ir sužinos kaipn ten iš tikro yra ir kai p0askaičiuos baudeles, kai susimokes tada ir bus...


Būtent...
danaga danaga 1244
2007-05-18 12:18 danaga 2011-09-11 05-24

Spanguole rašė: Ar teisingai aš galvoju:

mes perkam prekes iš Lietuvos įmonės ir parduodam į Švediją. Pas mus tos prekės net neatsiduria - užsakom ir iškart supakuotos iš tiekėjo keliauja į Švediją.
Faktiškai mes perkam iš LT, vadinasi tiekėjas tyri priskaičiouti PVM, nesvarbu, kad prekės iškarto eksportuojamos?

Niekaip neįrodau to vadovui - jis aiškina, kad jei prekės ruošiamos eksportui, vadinasi neapmokestinamos...


Čia gali būti trikampė prekyba. Kai įmonė B perka prekes iš įmonės A ir parduoda C valstybėje, o prekės gabenamos iškart iš A į C.
O konkrečiau reiktų skaityti berods PVMĮ 33 1 straipsnio komentarą.
danaga danaga 1244
2007-05-18 12:24 danaga
PVMĮ 33 1 str. komentaras:
Pagal komentuojamo Įstatymo nuostatas prekių įsigijimas iš kitos valstybės narės, kai vienos ES valstybės (ne Lietuvos) PVM mokėtojas (tarpininkas trikampėje prekyboje) prekes įsigyja iš kitos ES valstybės PVM mokėtojo ir jas įsigijęs iš karto Lietuvoje parduoda Lietuvos PVM mokėtojui, kuriam yra prievolė apskaičiuoti už šias patiektas prekes PVM, PVM neapmokestinamas.
Tarkime, Vokietijos PVM mokėtojas iš Latvijos PVM mokėtojo nusiperka prekes ir šias prekes iš karto Lietuvoje parduoda Lietuvos PVM mokėtojui.
Vokietijos PVM mokėtojas, tiek įsigydamas iš Latvijos PVM mokėtojo prekes, tiek parduodamas šias prekes Lietuvos pirkėjui, PVM mokėtojui, šių prekių pardavimo PVM neskaičiuoja, kadangi prekės iš karto patiekiamos Lietuvos PVM mokėtojui, kuriam atsiranda prievolė apskaičiuoti savo šalies PVM. (pagal 2004 11 11 LR raštą Nr. (18.2-31-2)-R-11113)

Pasigilink, ar tau netinka šitas variantas. Ar vis gi jei pirkėjas ir pardavėjas - Lietuvos PVM mokėtojai gal ir kitaip.
Loreta Loreta 28574
2007-05-18 12:28 Loreta
Danaga, aš šiuo kartu susilaikiau nuo komentaro. Ar tu įsitikinusi, kad čia būtent tokia situacija? Juk čia ne trikampė prekyba. Lietuvos PVM mokėtojas perka prekes ne iš ES, perka iš kito Lietuvos PVM mokėtojo, ir jas parduoda jau į ES. Ar čia galioja ta pati taisyklė? Šiuo atveju spanguolės firma gal nėra tarpininkas tarp trijų skirtingų ES valstybių smile Gal klystu...
danaga danaga 1244
2007-05-18 12:32 danaga
Sutinku, Loreta. Paskubėjau. Jau pasitaisiau. Gal ir ne tinka čia trikampė prekyba....
Vifi Vifi 4124
2007-05-18 12:47 Vifi 2011-09-11 05-24

Spanguole rašė: Ar teisingai aš galvoju:

mes perkam prekes iš Lietuvos įmonės ir parduodam į Švediją. Pas mus tos prekės net neatsiduria - užsakom ir iškart supakuotos iš tiekėjo keliauja į Švediją.
Faktiškai mes perkam iš LT, vadinasi tiekėjas tyri priskaičiouti PVM, nesvarbu, kad prekės iškarto eksportuojamos?

Niekaip neįrodau to vadovui - jis aiškina, kad jei prekės ruošiamos eksportui, vadinasi neapmokestinamos...

O tai kas yra prekių siuntėjas (įvardintas dokumentuose)? Tiekėjas ar jus?
2007-05-18 12:50 Kristiana__
Spanguole, tai gal Jūs veikiat, kaip tarpininkas? Kaip suprantu, esat neatsiskledęs tarpininkas ...

4. Neatsiskleidęs tarpininkas - apmokestinamasis asmuo, kuris tarpininkauja prekių tiekimo arba paslaugų teikimo sandoryje savo vardu, nors ir kito sąskaita (komentuojamojo įstatymo 2 str. 14 dalis).
4.1. Jeigu sandoryje dėl prekių pardavimo ar paslaugų suteikimo tarpininkas atstovauja savo vardu, t. y. jis savo vardu gauna prekes (paslaugas) ir savo vardu jas patiekia (suteikia) galutiniam pirkėjui (paslaugos gavėjui), tai toks tarpininkas yra laikomas ,,neatsiskleidusiu“ tarpininku. Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo taikymo prasme neatsiskleidęs tarpininkas yra traktuojamas kaip prekių pardavėjas (paslaugų teikėjas), o PVM skaičiuojamas ta pačia tvarka, kaip jis būtų skaičiuojamas, jeigu prekė būtų priklausiusi tarpininkui nuosavybės teise ir jo parduota, t. y. tokiu atveju neatsiskleidusiam tarpininkui tiekiant prekes ar teikiant paslaugas (ar jas įsigyjant) taikomas toks pat apmokestinimo režimas (tokie pat mokesčio tarifai, lengvatos) kaip tikrajam pardavėjui (žiūr. šio straipsnio komentaro 5 dalį).
2007-05-18 13:02 Kristiana__
Spanguole, kažką panašaus VMI radau smile

Lietuvos įmonė parduoda medieną Švedijos įmonei PVM mokėtojai. Be to, ta pati Lietuvos įmonė samdo transporto paslaugas (geležinkelio ir autotransporto), kurias perparduoda Švedijos įmonei. Individuali įmonė, klausia, kokiu PVM tarifu apmokestinamos transporto paslaugos, kurias Lietuvos įmonė parduoda Švedijos įmonei.
2004-07-01



Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 11 straipsnyje nustatyta, kad kai sandoryje dalyvauja neatsiskleidęs tarpininkas, laikoma, kad pirmiausia paslaugos suteiktos tarpininkui, o vėliau, paties tarpininko. Neatsiskleidęs tarpininkas – apmokestinamasis asmuo, kuris tarpininkauja prekių tiekimo arba paslaugų teikimo sandoryje savo vardu, nors ir kito sąskaita (Įstatymo 2 straipsnio 17 dalis (2004-01-15 įstatymo Nr. IX-1960 redakcija, Žin., 2004, Nr. 17-505)).

Tuo atveju, kai krovinys (mediena) yra vežamas maršrutu Lietuva – Švedija (prekių vežimas tarp ES valstybių narių), o transporto paslaugų pirkėjas yra Švedijos įmonė, PVM mokėtoja, tai šių prekių vežimo paslaugos nėra laikomos suteiktomis Lietuvoje ir jos nėra Lietuvos PVM objektas. Tačiau jei minėtų prekių vežimo paslaugų pirkėjas būtų Lietuvos PVM mokėtojas, tokia vežimo paslauga būtų laikoma atlikta Lietuvoje ir jai tuomet taikomas 18 procentų PVM tarifas. Už šią paslaugą priskaičiuotą PVM į biudžetą moka paslaugos teikėjas (vežėjas), PVM mokėtojas. Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX-1960 redakcija, Žin., 2004 , Nr. 17-505 13-1, 19 straipsniai).
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui