Atostoginių skaičiavimas

V
vaidulina 229
2020-06-29 15:32 vaidulina

Tininga rašė:

vaidulina rašė:
Vis tiek aš nelabai suprantu, tai numatytą mėnesinį du (pvz. 1500 Eur) reikia dalinti iš liepos mėn. darbo dienų skaičiaus, kad apskaičiuoti vdu?
Skaičiuojamojo laikotarpio (t.y. 04,05,06 mėnesių) DS nustatytą DU dalijate iš tų mėnesių nustatytų darbo dienų.


Labai Jums ačiū.
L
leliuks 1622
2020-06-30 09:13 leliuks

Tininga rašė:

leliuks rašė:
Laba diena. Atostogos nuo 06.22 iki 07.03. VDU skaičiuoti iš kurių mėnesių reikėjo? 3,4,5, visoms atostogoms?Ar niekas nesikeitė?(turiu omenyje jei kai kurie darbuotojai buvo prastovose).Šis darbuotojas nebuvo prastovose.

Mes skaičiuojame vieną VDU visoms atostogoms.


Ačiū
Dorota1 Dorota1 13533
2020-06-30 10:36 Dorota1
Prastovos į VDU neįskaitomos?
Tininga Tininga 50021
2 2020-06-30 10:38 Tininga

Dorota1 rašė:
Prastovos į VDU neįskaitomos?

Ne
dassi dassi 1021
2020-06-30 14:20 dassi
Laban diena, darbuotojui iki 2017-06-30 buvo priskaičiuota 39 d.d. atostogų, dabar kai naikinamos atostogos tai turiu nurašyti tas 39 d.d ir atostogų lapelyje nusistatyti datas 2017-07-01 iki tarkim 2017-12-31?
Tininga Tininga 50021
2020-06-30 14:29 Tininga

dassi rašė:
Laban diena, darbuotojui iki 2017-06-30 buvo priskaičiuota 39 d.d. atostogų, dabar kai naikinamos atostogos tai turiu nurašyti tas 39 d.d ir atostogų lapelyje nusistatyti datas 2017-07-01 iki tarkim 2017-12-31?
Kodekse yra kitokia formuluotė. Buvo komentarų, kaip reikėtų apskaičiuoti, kurios atostogos dingsta - bet tai tikrai nėra 3 paskutinieji metai. Atostogų lapelyje, manau, neturėtų keistis darbuotojo darbo metų ribos.

Vienas iš VDI komentarų:

"Po 2020 liepos 1 d. galios tokia taisyklė:

DK 127 str. 5 d. reglamentuoja, jog teisė pasinaudoti visomis ar dalimi kasmetinių atostogų (arba gauti piniginę kompensaciją už jas DK nustatytu atveju) prarandama praėjus trejiems metams nuo kalendorinių metų, kuriais buvo įgyta teisė į visos trukmės kasmetines atostogas, pabaigos, išskyrus atvejus, kai darbuotojas faktiškai negalėjo jomis pasinaudoti. Pagal DK 128 str. 2 d., už pirmuosius darbo metus visos kasmetinės atostogos paprastai suteikiamos išdirbus bent pusę darbo metams tenkančių darbo dienų skaičiaus.

Taigi darbuotojo teisė pasinaudoti kasmetinėmis atostogomis (ar gauti kompensaciją už jas) už pirmuosius darbo metus užtikrinama tais kalendoriniais metais, kada jis pradėjo dirbti ir išdirbo pusę darbo metams tenkančių darbo dienų skaičių, ir, jiems pasibaigus, dar trejus kalendorinius metus. Pvz., darbuotojas pradėjo dirbti 2019-02-01, teisė pasinaudoti neišnaudotomis atostogomis už pirmuosius darbo metus būtų prarandama po šių kalendorinių metų ir dar kitų trejų kalendorinių metų, t.y. 2023 sausio 1 d. Tačiau, jeigu darbuotojas pradėjo dirbti, pvz., 2019-10-01, jis bus išdirbęs pusę darbo metams tenkančių darbo dienų skaičiaus 2020 m. balandžio mėnesį, todėl teisė pasinaudoti neišnaudotomis atostogomis už pirmus darbo metus būtų prarandama po šių kalendorinių metų ir dar kitų trejų kalendorinių metų, t.y. 2024 sausio 1 d.

Už antrus ir vėlesnius darbo metus teisės pasinaudoti kasmetinėmis atostogomis (ar gauti kompensaciją už jas) užtikrinama tais kalendoriniais metais, kai prasidėjo darbuotojo darbo metai, už kuriuos suteikiamos kasmetinės atostogos ir, jiems pasibaigus, dar trejus kalendorinius metus. Pvz., darbuotojas pradėjo dirbti 2019-02-01, teisė pasinaudoti neišnaudotomis atostogomis už 2020-2021 darbo metus būtų prarandama po 2020 kalendorinių metų pabaigos ir dar kitų trejų kalendorinių metų, t.y. 2024 sausio 1 d.

Jei darbuotojas negalėjo pasinaudoti kasmetinėmis atostogomis dėl laikinojo nedarbingumo, dėl vaiko priežiūros atostogų ar dėl darbdavio veiksmų, šio ribojimo terminas turi būti pratęsiamas. Termino, per kurį privaloma pasinaudoti kasmetinėmis apmokamomis atostogomis, nustatymas neprieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams, nes juo užtikrinamas atostogų, kaip poilsio laiko, teigiamo poveikio darbuotojui išsaugojimas. "

dassi dassi 1021
2020-06-30 15:34 dassi

Tininga rašė:

dassi rašė:
Laban diena, darbuotojui iki 2017-06-30 buvo priskaičiuota 39 d.d. atostogų, dabar kai naikinamos atostogos tai turiu nurašyti tas 39 d.d ir atostogų lapelyje nusistatyti datas 2017-07-01 iki tarkim 2017-12-31?
Kodekse yra kitokia formuluotė. Buvo komentarų, kaip reikėtų apskaičiuoti, kurios atostogos dingsta - bet tai tikrai nėra 3 paskutinieji metai. Atostogų lapelyje, manau, neturėtų keistis darbuotojo darbo metų ribos.

Vienas iš VDI komentarų:

"Po 2020 liepos 1 d. galios tokia taisyklė:

DK 127 str. 5 d. reglamentuoja, jog teisė pasinaudoti visomis ar dalimi kasmetinių atostogų (arba gauti piniginę kompensaciją už jas DK nustatytu atveju) prarandama praėjus trejiems metams nuo kalendorinių metų, kuriais buvo įgyta teisė į visos trukmės kasmetines atostogas, pabaigos, išskyrus atvejus, kai darbuotojas faktiškai negalėjo jomis pasinaudoti. Pagal DK 128 str. 2 d., už pirmuosius darbo metus visos kasmetinės atostogos paprastai suteikiamos išdirbus bent pusę darbo metams tenkančių darbo dienų skaičiaus.

Taigi darbuotojo teisė pasinaudoti kasmetinėmis atostogomis (ar gauti kompensaciją už jas) už pirmuosius darbo metus užtikrinama tais kalendoriniais metais, kada jis pradėjo dirbti ir išdirbo pusę darbo metams tenkančių darbo dienų skaičių, ir, jiems pasibaigus, dar trejus kalendorinius metus. Pvz., darbuotojas pradėjo dirbti 2019-02-01, teisė pasinaudoti neišnaudotomis atostogomis už pirmuosius darbo metus būtų prarandama po šių kalendorinių metų ir dar kitų trejų kalendorinių metų, t.y. 2023 sausio 1 d. Tačiau, jeigu darbuotojas pradėjo dirbti, pvz., 2019-10-01, jis bus išdirbęs pusę darbo metams tenkančių darbo dienų skaičiaus 2020 m. balandžio mėnesį, todėl teisė pasinaudoti neišnaudotomis atostogomis už pirmus darbo metus būtų prarandama po šių kalendorinių metų ir dar kitų trejų kalendorinių metų, t.y. 2024 sausio 1 d.

Už antrus ir vėlesnius darbo metus teisės pasinaudoti kasmetinėmis atostogomis (ar gauti kompensaciją už jas) užtikrinama tais kalendoriniais metais, kai prasidėjo darbuotojo darbo metai, už kuriuos suteikiamos kasmetinės atostogos ir, jiems pasibaigus, dar trejus kalendorinius metus. Pvz., darbuotojas pradėjo dirbti 2019-02-01, teisė pasinaudoti neišnaudotomis atostogomis už 2020-2021 darbo metus būtų prarandama po 2020 kalendorinių metų pabaigos ir dar kitų trejų kalendorinių metų, t.y. 2024 sausio 1 d.

Jei darbuotojas negalėjo pasinaudoti kasmetinėmis atostogomis dėl laikinojo nedarbingumo, dėl vaiko priežiūros atostogų ar dėl darbdavio veiksmų, šio ribojimo terminas turi būti pratęsiamas. Termino, per kurį privaloma pasinaudoti kasmetinėmis apmokamomis atostogomis, nustatymas neprieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams, nes juo užtikrinamas atostogų, kaip poilsio laiko, teigiamo poveikio darbuotojui išsaugojimas. "



padėkite susivokti. Darbuotojas pradėjo dirbti 2014-02-03 teisė i kasmetines atostogas įgija 2014-08-03 visiškai neatostogavęs tai nuo kada nusirašo nuo 2018-01-01?
Tininga Tininga 50021
2020-06-30 15:53 Tininga

dassi rašė:
padėkite susivokti. Darbuotojas pradėjo dirbti 2014-02-03 teisė i kasmetines atostogas įgija 2014-08-03 visiškai neatostogavęs tai nuo kada nusirašo nuo 2018-01-01?
Oi neturiu laiko ir noro į tai gilintis. smile Mane piktina tai, kad tas, kas rašė šią formuluotę, turbūt labai nutolęs nuo praktikos. Džiaugiuosi, kad man tai nėra aktualu, nes pas mus visi tvarkingai atostogauja, ir nėra tokių, kuriem kažką tektų anuliuoti.
Mėginkite konsultuotis su specialistais ar VDI. smile
dassi dassi 1021
2 2020-06-30 15:57 dassi
Bus seminaras mokesčiu sufleryje tikiuosi bus aiškiau, lauksime seminaro:)
dassi dassi 1021
2020-06-30 16:22 dassi
Kiek suprantu pagal mano pvz už 2014 m turi būt išsinaudojąsv iki 2018-01-01
už 2015 m iki 2019-01-01
už 2016 m iki 2020-01-01
tai jau šie metai nusirašo
už 2017 m iki 2021-01-01
Saule65 Saule65 1697
2020-07-07 15:14 Saule65
Ar gerai galvoju: Darbuotojas dirbo 2018-2019m. po 2 darbo valandas kasdien. Nuo 2020-06mėn. keitėsi atlyginimas(didėjo) ir didėjo darbo valandų norma. Dabar žmogus eina kasmetinių atostogų už 2018m. Tai geriausia skaičiuotis koeficientą už tą laikotarpį už kurį suteikiamos atostogos ir skaičiuoti 1val. VDU?
Tininga Tininga 50021
2020-07-07 15:24 Tininga

Saule65 rašė:
Ar gerai galvoju: Darbuotojas dirbo 2018-2019m. po 2 darbo valandas kasdien. Nuo 2020-06mėn. keitėsi atlyginimas(didėjo) ir didėjo darbo valandų norma. Dabar žmogus eina kasmetinių atostogų už 2018m. Tai geriausia skaičiuotis koeficientą už tą laikotarpį už kurį suteikiamos atostogos ir skaičiuoti 1val. VDU?

O ar 2018 metais keitėsi darbo laikas?
Saule65 Saule65 1697
2020-07-07 15:29 Saule65
Ne. Nesikeitė.
Tininga Tininga 50021
2020-07-07 16:09 Tininga

Saule65 rašė:
Ne. Nesikeitė.

Tai ir koeficiento nereikia...
Saule65 Saule65 1697
2020-07-07 16:16 Saule65
Tininga pagelbėk, bet VDU skaičiuoju iš 3pask. mėn. Tai gausis, kad didesnė suma bus atostoginių, negu tada jei būtų ėjęs?
Tininga Tininga 50021
2020-07-07 16:25 Tininga

Saule65 rašė:
Tininga pagelbėk, bet VDU skaičiuoju iš 3pask. mėn. Tai gausis, kad didesnė suma bus atostoginių, negu tada jei būtų ėjęs?

Jei skaičiuosit valandinį VDU, ir mokėsite pagal anų metų darbo laiko normą, tai nesigaus smarkiai daugiau.
Įmonė turi pati nustatyti, kokią metodiką naudoja tokiems atvejams. Dabar joks teisės aktas detaliai to neaprašo.
Saule65 Saule65 1697
2020-07-08 07:48 Saule65
labai ačiū. tai jei eina žmogus savaitę atostogų, tada paskaičiuoju 1val VDU iš 06,05,04mėn. *10val, nes tuo metu dirbo po 2d.val. per mėn.?
Saule65 Saule65 1697
2020-08-24 11:58 Saule65
Tininga, reikia Jūsų profesionalios nuomonės. Nuo 2020-08-04d. pakeistos VDU taisyklės. "atostoginiai darbuotojams, kurie dirba suminės darbo laiko apskaitos režimu, apskaičiuojami taip: kai atostogos suteikiamos savaitėmis, VDU mokamas pagal tam darbuotojui nustatytą darbo laiką normą (Aprašo 6 p.)." Kaip paprastai žodžiais suprasti pakeitimą, ar nebegalima taikyti tokiems darbuotojams atostoginių skaičiavimą pagal 5d.d.?
Tininga Tininga 50021
1 2020-08-24 12:23 Tininga

Saule65 rašė:
Tininga, reikia Jūsų profesionalios nuomonės. Nuo 2020-08-04d. pakeistos VDU taisyklės. "atostoginiai darbuotojams, kurie dirba suminės darbo laiko apskaitos režimu, apskaičiuojami taip: kai atostogos suteikiamos savaitėmis, VDU mokamas pagal tam darbuotojui nustatytą darbo laiką normą (Aprašo 6 p.)." Kaip paprastai žodžiais suprasti pakeitimą, ar nebegalima taikyti tokiems darbuotojams atostoginių skaičiavimą pagal 5d.d.?
Na, juk rašo, kad pagal darbuotojo normą. Pas mus ta norma yra nurodyta 40 valandų. Tai vat dėl to ir taikome 5 d.d./40 val. savaitę, nors tų darbuotojų grafikuose būna numatyta daugiau valandų, negu norma. Gal sakyčiau kaip tik sukonkretizavo, nes iki tol suminės net neminėjo, o buvo nuostata mokėti pagal darbuotojo grafiką. O kodėl aš turėčiau mokėti už viršvalandžius, kurių jis neišdirba? Todėl mes taikėme 40 val. apmokėjimą.
R
regina70 82
2020-09-28 09:05 regina70
Labai prašau pagalbos
Kaip suskaičiuoti atostoginius pagal tokį darbo laiko žiniaraštį, suminė apskaita, atostogos suteikiamos darbo dienomis pagal 5d.d. grafiką žin..docx
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui