renvika rašė: Noreciau paklausti ne apie apskaita . Galvojame name kurti bendrija. Gal kas galetu imesti nuoroda, kur butu galima paskaityti apie bendrijos privalumus bei trukumus. O gal kas jau turite sisikure namo bendrija? Pasidalinkite patirtimi.
Sveiki,
Tik ką susikūrėm bendriją savo name. Manau, kad padarėme gerai, nes išsimušti įmokas iš gyventojų, kuriems "nieko nereikia" bus daug lengviau, ar bent jau teismo keliu, o prieš tai, kai nusprendžia visas namas ką nors daryti, atsiranda keli balvonai...
Privalumas dar tas, kad su tavimi elgiasi kaip su klientu, o ne kaip su gyventoju iš n-tojo buto- gali savo sąlygas statyti tiekėjams.
Kurti verta, nes prieš tai administruojančiai įmonei sukišom krūvą pinigų, o tolko visai jokio. Dabar tas babkes kaupsim patys ir jas leisim kaip norėsim.
Jei neaišku, kaip kurti, ką daryti įkuriant, rašykite padėsiu.
Minusas-buhalterinė apskaita (bent jau man, naujai iškeptam pirmininkui). Dėl jos čia ir prisiregistravau.
Perskaičiau visą temą, o vistiek niekas neaišku... Su buhalterija nieko bendro neturiu, tad prašysiu pagalbos. Esmė tokia, kad namas tik 7 butų, buhalterio nebus, pirmininkas tik deklaratyvus, samdomų darbuotojų nebus. Pasikonsultuoti nėra su kuo-nieko nepažįstu, o įmonės su tokiais mažais turbūt neprasidės, arba kaina bus kosminė. Parsisiunčiau apskaitos programėlę, reikia susikurti sąskaitų planą(labai patogu, tik turbūt nelabai reikalinga, tačiau norisi viską matyti, išsitraukti ataskaitas apie likučius ir t.t. žodžiu vien dėl savęs) Kokį planą rekomenduotumėt?
Numatoma:
1. Bendra elektra (Tik mokėjimas Lesto).
2. Ukinės išlaidos (papkės, spaudai, sąvaržėlės popierius ir pan.)
3. Amortizaciniai atskaitymai (smulkūs remonto darbai, nuolatinė techninė priežiūra, dažai, kąstuvai, durų keitimas, telefonspynės įrengimas, šluotos ir grėbliai ir pan.)
4. Paramos gavimas
5. Sąnaudos(pervedimo, įskaitymo mokestis)darant bankinius pavedimus(šiuo atveju tik bendra elektra)
6. Banko sąskaita (turbūt ir pirkimas kortele).
7. Kasa (kasos knyga)
8. Mokėjimo pranešimai gyventojams
9. Gyventojų gautos įmokos.
Pelno siekiama nebus
Administracinių išlaidų nebus (nėra samdomų darbuotojų)
Gal ką nors įmanoma sujungti, kad supaprastinti, gal visai nebūtina tokia apskaita (vieni dirba normaliai (kaip UAB'e), kiti tik į papkutę sąskaitas sega ir pan.), bet įstatyme numatyta, kad reikia taikyti sąskaitų planą. Norisi turėti tvarką nuo pat pradžių.
Taip pat kaip "apskaityti" tas sąskaitas, kurios atsirado tik įkūrus bendriją, kuomet bendrija dar savo sąskaitos ir pinigų neturėjo (sąskaitos bendrijai iš registrų centro(įregistravimas ir pan), anstpaudų gamyba ir t.t.)Viskas mokėta iš savo kišenės ir norisi atsiimti, oficialiai visas išlaidas padalinant gyventojams (tarkim buvo susirinkimas ir visi nusprendė, kad sutinka). (Tokiu atveju rašomos avanso apyskaitos?)Kaip tą teisingai padaryti?
Visko daug visur prirašyta, bet tokio "step by step" ir neradau...
Kad ir kaip juokingai ir nemokšiškai suformuluoti klausimai, vistiek be galo būsiu dėkingas už pakantumą ir kantrybę atsakant, o už parodymą, kaip tai atrodo gyvai ir šokolado didelio nepagailėsiu
Esame Kauniečiai.