Gal galėtumėt patarti,kaip apskaitoje pažymėti tokį atvejį:
Įmonė turi 4 telefonus, iš kurių 2-vadovo asmeniniai.Įmonei apmokėjus sąskaitą už visus 4 telefonus, tų 2 telefonų sąskaitos dalį vadovas grąžina į įmonės sąskaitą (t.y. traktuojama kaip vadovo skola įmonei).
žymiu pvz taip: (tarkim už visus 4- 100Lt, už 2 -50Lt)
1. sąskaitos išrašymo data -sąnaudų atsiradimas pagal sąskaitą faktūrą: D 6 kl. Ryšio sąnaudos 50 Lt
K 4kl. Skolos tiekėjams 50 Lt
2. sąskaitos apmokėjimo data - D 4 kl. Skolos tiekėjams 50 Lt
K 2 kl. Sąskaitos bankuose 50 Lt
3. sąskaitos apmokėjimo data - Paskolos suteikimas, atsiradęs apmokėjus dalį sąskaitos už ryšio paslaugas
D 2 kl. Kitos gautinos skolos 50 Lt
K 2 kl. Sąskaitos bankuose 50 Lt
4. vadovui pervedus tą sumą į įmonės sąskaitą - paskolos grąžinimas
D 2 kl. Sąskaitos bankuose 50 Lt
K 2 kl. Kitos gautinos skolos 50 Lt
Man keisčiausia atrodo pirmas įrašas, kai ateina sąskaita faktūra 100Lt, o apskaitoje registruojam 50Lt į sąnaudas ir 50Lt skolos tiekėjams. Juk skola tiekėjams lyg ir turėtų būti 100Lt. bet 100lt-ne sąnaudos, sąnaudos tik 50Lt...
Būčiau labai dėkinga už pagalbą