Krovinio važtaraščiai

Petronele Petronele 18330
2016-09-14 14:42 Petronele 2016-09-14 14-45

Luka_Paciolis rašė: Kas yra blogai, jei PVM s.f. papildomai bus nurodoma krovinio važtaraščio rekvizitai smile Tai bus atitikimas KTK 38 str. reikalavimams.

Aš atsiprašau, bet o nafig reikia :) Buhalteriai labai mėgsta prie visų popierizmų prisigalvoti sau dar daugiau visiškai nereikalingų dalykų. Skaitau tą 38 str. ir matau, kad PVM s.f. ir yra tas "kitas dokumentas" pagal 1 p. ir visai nebūtina jos pritraukti prie 2p. išvardintų krovinio važtaraščio reikalavimų. Be to, kodėl tik automobilio nr., kodėl nereikia ir pakrovimo datos, krovinio svorio ir t.t.?
O straipsnio, kuris paaiškintų kas tie "kiti dokumentai" ir kokie jiems reikalavimai aš nerandu. smile


rašė: 38 straipsnis. Krovinių vežimas savo sąskaita

1. Vežėjas, gabenantis jam priklausančius krovinius savo transporto priemonėmis ir sąskaita, privalo turėti važtaraštį arba kitą dokumentą, įrodantį, kad veža sau priklausantį krovinį.

2. Jeigu vežamam kroviniui išrašomas važtaraštis, jame turi būti nurodyta:

1) važtaraščio surašymo vieta ir data;

2) vežėjo pavadinimas ir adresas;

3) krovinio pavadinimas;

4) krovinio svoris ar kiekis;

5) krovinio pakrovimo vieta;

6) krovinio iškrovimo vieta;

7) transporto priemonės markė ir valstybinis numeris;

8) vežėjo parašas ir antspaudas, kai pareiga turėti antspaudą nustatyta vežėjo steigimo dokumentuose arba įstatymuose;

KEISTA:

2013 07 02 įstatymu Nr. XII-504 (nuo 2013 07 13)

(Žin., 2013, Nr. 75-3775)



9) vežant pavojingą krovinį – jo klasė ir nustatytas numeris.

3. Veždamas krovinius savo sąskaita, vežėjas privalo laikytis darbo ir poilsio režimo, kitų krovinių vežimą reguliuojančių teisės aktų.

4. Siuntėjo ir gavėjo teisės, pareigos ir atsakomybė vežant krovinius savo sąskaita tenka vežėjui.
aruncikas aruncikas 489
2016-09-14 14:44 aruncikas
Tai ir aš taip suprasčiau, kad visi KTK 29 str, 10 papildomų punktų turėtų atsirasti ant PVM s/f, o ne tik transpoto markė ir Valst.Nr.? Tik tada klausimas, kiek įmonių yra pasiruošusių spausdinti iš sistemų tokias išsamias PVM s/f?.
2 2016-09-14 14:53 lenacka1117
Oi kokia arši diskusija :) Šiaip KTK kol kas nesikeitė ir lygtai nežada keistis. Ir iki spalio 1 ir po spalio 1 dienos galioja tos pačios KTK nuostatos. Ar dabar kai nuvažiuojate į senukus su įmonės mašina ir nusiperkate tarkime plytų bei prašote sąskaitos faktūros jums senukai įrašo į sąskaitą auto v/n? Man atrodo nei vienas to neprašo ir senukai tikrai nerašo. Pasiimate tas plytas ir važiuojate sau laimingi. Jeigu sustabdo kelių transporto inspekcija ir paprašo paaiškinti ką čia vežate, tai parodote pirkimo sąskaitą, automobilio techninį pasą, jeigu turite darbo pažymėjimą ir kelių transporto inspekcijai to pilnai užteks, kad pagrįsti kad savo krovinį vežate. Kodėl nuo spalio 1 d. norite kažką daryti kitaip, juk KTK išlieka galioti tas pats???
aruncikas aruncikas 489
1 2016-09-14 15:03 aruncikas
Gera mintis. Kadangi, kol vidaus rinkoje nesinaudojame krovinių pervežimo paslaugomis, o prekes išvežiojame ir atsivežame savo transportu, tokie kaip krovinio važtaraščiai iki šiol mums neegzistuoja, Tai ir tas i.vaz visai ne mums kuriamas, Sutinku.
Tik gaila, kad VMI bando jį įbrukti ir mums. :)
V
virbuh 8137
2016-09-14 15:06 virbuh
Kas yra kiti dokumentai:(Iš VMI leidinio )
Kiti krovinių gabenimo dokumentai – PVM sąskaita faktūra, lydraštis ar bet koks kitas krovinio vežimo sutartį patvirtinantis dokumentas, turintis visus privalomus Kelių transporto kodekso 29 str. 2 dalyje nurodytus važtaraščio rekvizitus.
• Važtaraščio rengėjas – mokesčio mokėtojas, kuris yra krovinio siuntėjas, arba kitas asmuo, krovinio siuntėjo įpareigotas rengti važtaraštį.
2016-09-14 15:07 Luka_Paciolis

Petronele rašė: Aš atsiprašau, bet o nafig reikia :) Buhalteriai labai mėgsta prie visų popierizmų prisigalvoti sau dar daugiau visiškai nereikalingų dalykų. Skaitau tą 38 str. ir matau, kad PVM s.f. ir yra tas "kitas dokumentas" pagal 1 p. ir visai nebūtina jos pritraukti prie 2p. išvardintų krovinio važtaraščio reikalavimų. Be to, kodėl tik automobilio nr., kodėl nereikia ir pakrovimo datos, krovinio svorio ir t.t.?
O straipsnio, kuris paaiškintų kas tie "kiti dokumentai" ir kokie jiems reikalavimai aš nerandu. smile

Čia nieko naujo nėra, t.y. jau labai seniai yra naudojama PVM s.f. kaip važtaraštis ir nieko prie nieko tempti nereikia, tiesiog PVM s.f. reikia papildyti keliais papildomais rekvizitais, kad ji taptų tuo "kitu dokumentu" pagal 38 str. O papildomi rekvizitai būtų sekantys:

Transporto priemonė / Truck nr: CDO773/BE241
Pakrovimo data / Loaded on: 2016 09 14
Atsiskaitymo data / Payment date: 2016 09 24
Pristatymo sąlygos / Delivery conditions: DDU 45126 Kaunas


Na ar jau daug čia reikia papildomų rekvizitų, nes visi kiti, t.y. pavadinimas gavėjas siuntėjas ir t.t. jau yra surašyti pačioje PVM s.f.
Petronele Petronele 18330
2016-09-14 15:08 Petronele

aruncikas rašė:
Gera mintis. Kadangi, kol vidaus rinkoje nesinaudojame krovinių pervežimo paslaugomis, o prekes išvežiojame ir atsivežame savo transportu, tokie kaip krovinio važtaraščiai iki šiol mums neegzistuoja, Tai ir tas i.vaz visai ne mums kuriamas, Sutinku.
Tik gaila, kad VMI bando jį įbrukti ir mums. :)

Na, na, nesidžiauk taip labai, išvežiojantiems 29 str. :)
Šiaip jau VMI nieko nebruka, jie sako "vadovaukitės KTK".
V
virbuh 8137
1 2016-09-14 15:12 virbuh

rašė: Kodėl nuo spalio 1 d. norite kažką daryti kitaip, juk KTK išlieka galioti tas pats???

VMI visai nesvarbu apie važtaraščių išrašymą, jiems svarbu jų registravimas į sistemą.
Transporto inspekcija nieko naujai nereikalauja. Tik pradės konsultuoti apie važtaraščių išaršymą, nes VMI tuo klausimu neužsiima.
Petronele Petronele 18330
2016-09-14 15:18 Petronele

Luka_Paciolis rašė: Čia nieko naujo nėra, t.y. jau labai seniai yra naudojama PVM s.f. kaip važtaraštis ir nieko prie nieko tempti nereikia, tiesiog PVM s.f. reikia papildyti keliais papildomais rekvizitais, kad ji taptų tuo "kitu dokumentu" pagal 38 str.

Aš kalbu apie tai, kad vežant savo prekes savo transportu man apskritai nereikia krovinio važtaraščio jei turiu PVM s.f. su rekvizitais, būtinais pagal PVM įstatymą, ir be jokių "pribumbasų" pagal KTK. Aš taip suprantu "kitą dokumentą". Ir taip, KTK galioja seniai, ir nė vienas tiekėjas niekada nėra įrašęs pirkėjo automobilio valst. nr. į sąskaitą.


virbuh rašė:
Kas yra kiti dokumentai:(Iš VMI leidinio )
Kiti krovinių gabenimo dokumentai – PVM sąskaita faktūra, lydraštis ar bet koks kitas krovinio vežimo sutartį patvirtinantis dokumentas, turintis visus privalomus Kelių transporto kodekso 29 str. 2 dalyje nurodytus važtaraščio rekvizitus.
• Važtaraščio rengėjas – mokesčio mokėtojas, kuris yra krovinio siuntėjas, arba kitas asmuo, krovinio siuntėjo įpareigotas rengti važtaraštį.

VMI čia kalba apie tuos atvejus kai yra privaloma išrašyti krovinio važtaraštį.
aiwita aiwita 6134
2016-09-14 15:24 aiwita
Ogogo kokios aistros vyksta. Net tax'as stringa. Jau net nepamenu temos, kurioje būtų buvę tiek dalyvių, tiek minčių, tiek diskusijų vienu metu smile Ir pykčio proveržiai, ir keiksmai, ir pakeltas balsas, ir neviltis smile
Žodžiu visko daug....
V
virbuh 8137
2016-09-14 15:34 virbuh

rašė: VMI čia kalba apie tuos atvejus kai yra privaloma išrašyti krovinio važtaraštį.

Skaitom kada privalomas važtaraštis:
.... esant visoms šioms sąlygoms:
4.1. kroviniai pakraunami ir gabenami kelių transporto priemonėmis tik Lietuvos Respublikos teritorijoje;
4.2. krovinio siuntėjas ir gavėjas yra ekonominę veiklą vykdantis fizinis arba juridinis asmuo;
4.3. yra sukurti krovinio vežimo komerciniai santykiai tarp siuntėjo ir / ar gavėjo, ir / ar vežėjo, ir / ar vežimo organizatoriaus, ir / ar kito jų įgalioto asmens.
V
virbuh 8137
2016-09-14 15:52 virbuh
Kas yra vežimas savo sąskaita:
'' ...kai laikomasi šių sąlygų:
- vežamas krovinys yra įmonės nuosavybė arba yra tos įmonės parduotas, nupirktas, išnuomotas, išsinuomotas, pagamintas, išgautas, apdorotas ar pataisytas;
- reiso tikslas yra krovinio vežimas savo reikmėms į įmonę ar iš jos arba jo judėjimas įmonėje arba už jos ribų;
- krovinį vežančias motorines transporto priemones vairuoja pagal sutartinę prievolę įmonės įdarbintas ar jai suteiktas personalas;
- krovinį vežančios transporto priemonės yra įmonės nuosavybė, įsigytos išsimokėtinai ar išsinuomotos, laikantis 2006 m. sausio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2006/1/EB dėl transporto priemonių, išnuomotų be vairuotojų, naudojimo kroviniams vežti keliais (OL 2006 L 33, p. 82) nustatytų sąlygų;
- toks vežimas yra tik pagalbinė įmonės veikla.

Toks vežimas laikomas krovinio vežimu savo sąskaita. Vežti krovinius savo sąskaita nereikalinga nei Bendrijos licencija vežti krovinius, nei licencija verstis krovinių vežimu vidaus maršrutais.
Petronele Petronele 18330
2016-09-14 15:56 Petronele

virbuh rašė:

rašė: VMI čia kalba apie tuos atvejus kai yra privaloma išrašyti krovinio važtaraštį.

Skaitom kada privalomas važtaraštis:
.... esant visoms šioms sąlygoms:
4.1. kroviniai pakraunami ir gabenami kelių transporto priemonėmis tik Lietuvos Respublikos teritorijoje;
4.2. krovinio siuntėjas ir gavėjas yra ekonominę veiklą vykdantis fizinis arba juridinis asmuo;
4.3. yra sukurti krovinio vežimo komerciniai santykiai tarp siuntėjo ir / ar gavėjo, ir / ar vežėjo, ir / ar vežimo organizatoriaus, ir / ar kito jų įgalioto asmens.

Jeigu "esant visoms šioms", tai mano supratimu 4.3. punktas nevykdomas kai siuntėjas ir gavėjas tas pats asmuo. O KTK 38 str. kaip tik ir numato išimtį tokiems vežimams. Man tik labai keista, kad jau išsiaiškinus, kad vežant savo prekes savo transportu VMI nieko pranešti nereikės, staiga sugalvojama, kad reikia reikalauti tiekėjo PVM s.f. paversti krovinio važtaraščiu. Galbūt aš ir neteisi, bet paaiškinkit man pagal kokį straipsnį, nes KTK 38 str. aš skaitau taip:
1. Vežėjas, gabenantis jam priklausančius krovinius savo transporto priemonėmis ir sąskaita, privalo turėti važtaraštį arba kitą dokumentą, įrodantį, kad veža sau priklausantį krovinį. (PVM s.f. puikiai įrodo, ar gi ne?)

2. Jeigu vežamam kroviniui išrašomas važtaraštis... (O jeigu neišrašomas? Čia nieko nerašoma apie tai, kad "kitas dokumentas" turi turėti išvardintus rekvizitus)



V
virbuh 8137
2016-09-14 16:01 virbuh 2016-09-14 16-05
Dar paskaitymui yra keli atsakymai, kokius reikia į PVM sf įrašyti duomenis:
https://www.vkti.gov.lt/index.php?-364274377
gal atsidarys?
2016-09-14 16:14 lenacka1117

virbuh rašė:
Dar paskaitymui yra keli atsakymai, kokius reikia į PVM sf įrašyti duomenis:
https://www.vkti.gov.lt/index.php?-364274377
gal atsidarys?

Iš Jūsų nuruodos Kodekso 38 straipsnyje nustatyta, kad vežėjas, gabenantis jam priklausančius krovinius savo transporto priemonėmis ir sąskaita, privalo turėti važtaraštį arba kitą dokumentą, įrodantį, kad veža sau priklausantį krovinį. Kas dar kartą patvirtina, kad tikrai užtenka pirkimo ar pardavimo s/f be jokių ypatingų papildomų rekvizitų
V
virbuh 8137
2016-09-14 16:25 virbuh
O žemiau rašoma:
''Atsižvelgiant į anksčiau pateiktą informaciją, jei PVM sąskaitoje faktūroje yra nurodyti visi Kodekso 29 straipsnio 2 dalyje nustatyti rekvizitai, tokiu atveju šis dokumentas būtų laikomas tinkamu ir papildomai turėti važtaraštį nereikia.''
V
virbuh 8137
2016-09-14 16:30 virbuh
Taip rašo kelių transporto inspekcija:

rašė: Atkreipiame dėmesį, kad nuo 2016 m. spalio 1 d., įsigaliojus Kodekso 29 ir 38 straipsnių pakeitimams, važtaraščiuose taip pat bus privaloma nurodyti važtaraščio seriją ir numerį arba tik numerį, leidžiančius identifikuoti važtaraštį.

O taip VMI:
Krovinio gabenimo metu nėra prievolės važtaraštyje nurodyti i.VAZ suteiktą registracijos numerį, jei jame nurodytas VN (MM suteiktas numeris) pateiktas į i.VAZ ir pagal jį galima paieška i.VAZ.
Petronele Petronele 18330
2016-09-14 16:36 Petronele

virbuh rašė:
O žemiau rašoma:
''Atsižvelgiant į anksčiau pateiktą informaciją, jei PVM sąskaitoje faktūroje yra nurodyti visi Kodekso 29 straipsnio 2 dalyje nustatyti rekvizitai, tokiu atveju šis dokumentas būtų laikomas tinkamu ir papildomai turėti važtaraštį nereikia.''

O varge, kaip mes nesusikalbam... Aš kalbu ne apie tai, kada PVM s.f. prilyginama važtaraščiui, o apie atvejus kada važtaraščio nereikia turėti (nei jokio kitokio dokumento, kuriame būtų privaloma nurodyti 29 str. išvardintus rekvizitus). Tiesiog, nusipirkai trintuką, pasiėmei PVM s.f. su pagal PVM įstatymą būtinais rekvizitais (ne KTK) ir važiuoji į ofisą. Be krovinio važtaraščio ir ramia sąžine, kad įvykdei visas pareigas kaip sąmoningas mokesčių mokėtojas :)
V
virbuh 8137
1 2016-09-14 16:50 virbuh
''..O varge, kaip mes nesusikalbam.''
tai kad aišku pagal VMI: kai nėra visų 3 arba kelių sąlygų: Eini pėsčias smile , veiklos nevykdai, nėra komercinių santykių
Ne:
4.1. kroviniai pakraunami ir gabenami kelių transporto priemonėmis tik Lietuvos Respublikos teritorijoje;
4.2. krovinio siuntėjas ir gavėjas yra ekonominę veiklą vykdantis fizinis arba juridinis asmuo;
4.3. yra sukurti krovinio vežimo komerciniai santykiai tarp siuntėjo ir / ar gavėjo, ir / ar vežėjo, ir / ar vežimo organizatoriaus, ir / ar kito jų įgalioto asmens.
1 2016-09-14 16:52 Kristiana__
Su trintukais bėda menka. Niekas prie jų nesikabins, jeigu ir nieko neturėsi. Labai jau purtyti reikia, kad tą trintuką rastų.

O vat jeigu kokie įrankiai, statybinės medžiagos stambiais mastais, tai jau kas kitka. Netgi ir savo jau senai nusipirktus, pvz. įrankius, darbuotojas vežiojasi, turi turėti dokumentus, kad tie daiktai priklauso įmonei.

Ir tas galiojo visada. Tik tai buvo ne buhalterių galvos skausmas.
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui