Statyba nestatybinėje organizacijoje

D
Dewa 408
2007-02-07 16:12 Dewa 2011-09-11 05-17

bumbuh rašė:

Dewa rašė: Aš irgi masčiau apie panašias statybas.
Ir galvoju, kad reikėtų pasitvirtinti kažkokia savikainos skaičiavimo metodiką apskaitos politikoje. Ir tai skambėtų maždaug taip: išlaidas skirstyti proporcingai (pvz. 1 kv.m.) parduotų pastatų plotui.

Vat apie tai, kad kažkas dar nebus baigta, aš nepagalvojau... O jei nebus baigta, vadinasi ir išlaidų visų nežinosime... aha, tai kaip čia tada daryti smile

O kiek laiko , t.y. metų, truks šios jūsų statybos smile Pas mus pagal planą - 3 metus, ir tikrai pirmiesiems namams nepaskirstysiu to kas bus atlikta dar po 2-jų metų, pvz. visų gerbūvio darbų kainos. O be to, nežinau kiek m2 ploto bus pastatyta, nes namo projektą rinksis konkretus užsakovas, o projektų yra ne vienas variantas smile smile smile smile


Statybos truks panašiai, apie 3 metus. Kol kas dar jos neprasidejo, tai ir neapgalvojau visko smile
Mes lyg ir žinome kiek kvadratinių metrų pastatysime, bet faktas, kad dalis bus baigta ir parduota gal po metų, kita dalis po 2 metų ir vėliau.
[color=blue][/color]Bumbuh[color=#444444:88197cc31b][/color] kai sugalvosi, pasidalink ir su manimi smile ar parašyk asmeniškai smile
B
bumbuh 307
2007-02-08 08:25 bumbuh 2011-09-11 05-17
[quote="[color=blue][/color]Bumbuh[color=#444444:4322d1c328][/color] kai sugalvosi, pasidalink ir su manimi smile ar parašyk asmeniškai smile[/quote]
Aha, būtent SUGALVOSI, kažkada viena kolegė buvo davusi patarimą, kad niekas tiksliai nepasakys kaip daryti, bet turiu sugalvoti taip, kad pati būčiau įsitikinusi savo teisumu ir sugebėčiau apsiginti prieš tikrintojus smile smile smile
Norta Norta 713
2007-02-08 09:35 Norta 2011-09-11 05-17
[quote="Dewa
Statybos truks panašiai, apie 3 metus. Kol kas dar jos neprasidejo, tai ir neapgalvojau visko smile
Mes lyg ir žinome kiek kvadratinių metrų pastatysime, bet faktas, kad dalis bus baigta ir parduota gal po metų, kita dalis po 2 metų ir vėliau.
[color=blue][/color]Bumbuh[color=#444444:b67b4278e2][/color] kai sugalvosi, pasidalink ir su manimi smile ar parašyk asmeniškai smile[/quote]

Jeigu tiksliai žinote kiek kvadratų, tai labai nesunku padalinti tas išlaidas, kurių tiesiogiai negalima priskirti konkrečiam namui. Dabar šias sumas kaupkite atsargų sąskaitoje, o pardavę konkretų namą nurašysite į sąnaudas atitinkamą dalį.
D
Dewa 408
2007-02-09 11:12 Dewa 2011-09-11 05-17

Norta rašė:
Jeigu tiksliai žinote kiek kvadratų, tai labai nesunku padalinti tas išlaidas, kurių tiesiogiai negalima priskirti konkrečiam namui. Dabar šias sumas kaupkite atsargų sąskaitoje, o pardavę konkretų namą nurašysite į sąnaudas atitinkamą dalį.


Taip, taip aš taip ir galvojau, kol labai nesigilinau... Bet
Namai bus baigti keliais etapais, ir parduodami vieni anksčiau, kiti vėliau. Išlaidos, tokios kaip aikštelės, kiemų tvarkymas, apšvietimo rengimas bus patirtos tik į statybų pabaiga. Kaip jas priskirti pirmiesiems parduodamiems namas? Ir žinoma atsiras visokių neplanuotų išlaidų, kurias patirsime tarkim tada, kai dalis namų bus jau parduota...
B
bumbuh 307
2007-02-09 11:27 bumbuh 2011-09-11 05-17

Dewa rašė:
Taip, taip aš taip ir galvojau, kol labai nesigilinau... Bet
Namai bus baigti keliais etapais, ir parduodami vieni anksčiau, kiti vėliau. Išlaidos, tokios kaip aikštelės, kiemų tvarkymas, apšvietimo rengimas bus patirtos tik į statybų pabaiga. Kaip jas priskirti pirmiesiems parduodamiems namas? Ir žinoma atsiras visokių neplanuotų išlaidų, kurias patirsime tarkim tada, kai dalis namų bus jau parduota...

Tai va, tai va, aš jau šiame forume turbūt visiems atsibodau su šiuo ir panašiais į jį klausimais smile Kiek pavyko išsiaiškinti , nebūtina, o ir neįmanoma tiksliai paskirstyti visų išlaidų.
O ar pas jus bus bendro naudojimo žemės sklypų, jei taip, gal žinote, kaip su jais elgtis smile smile
D
Dewa 408
2007-02-09 11:55 Dewa 2011-09-11 05-17

bumbuh rašė:
O ar pas jus bus bendro naudojimo žemės sklypų, jei taip, gal žinote, kaip su jais elgtis smile smile


Ne, mūsų žemė nuomojama. Kol kas nuoma mokame mes, paskui steigsime namų bendriją ar kažkas panašaus.
B
bumbuh 307
2007-02-09 12:14 bumbuh 2011-09-11 05-17

Dewa rašė:
Ne, mūsų žemė nuomojama. Kol kas nuoma mokame mes, paskui steigsime namų bendriją ar kažkas panašaus.

Viena problema pas jus mažiau smile , o kitokių bendros paskirties visai gyvenvietei objektų turėsite- valymo įrenginiai, gręžiniai ir pan. Gal žinote, kaip jie turi būti perduodami į bendrijos balansą, jeigu jų kana jau įtraukta į namų savikainą smile smile, t.y. jų vertė kaip ir nulinė smile
D
Dewa 408
2007-02-09 12:20 Dewa 2011-09-11 05-17

bumbuh rašė:
Viena problema pas jus mažiau smile , o kitokių bendros paskirties visai gyvenvietei objektų turėsite- valymo įrenginiai, gręžiniai ir pan. Gal žinote, kaip jie turi būti perduodami į bendrijos balansą, jeigu jų kana jau įtraukta į namų savikainą smile smile, t.y. jų vertė kaip ir nulinė smile


Manau, kad tie bendros paskirties objektai bus perduoti paprasčiausių priėmimo perdavimo aktu, tiesiog - bendrijos pirmininkas pasirašo, kad "pasižadame rūpintis ir saugoti" be jokių pinigų, jokų mokėjimu. Arba, kaip sako mūsų teisinkas, juos galima palikti kaboti kaip bendro naudojimo objektus ir tiek... Man, tas kaboti, nelabai patinka smile
B
bumbuh 307
2007-02-09 14:27 bumbuh 2011-09-11 05-17

Dewa rašė:
Manau, kad tie bendros paskirties objektai bus perduoti paprasčiausių priėmimo perdavimo aktu, tiesiog - bendrijos pirmininkas pasirašo, kad "pasižadame rūpintis ir saugoti" be jokių pinigų, jokų mokėjimu. Arba, kaip sako mūsų teisinkas, juos galima palikti kaboti kaip bendro naudojimo objektus ir tiek... Man, tas kaboti, nelabai patinka smile

Buvau apie tai užklaususi apskaitos instituto ir per žodinę konsultaciją VMI.
Tai apskaitos institutas atrašė, kad jei ketiname perduoti objektus, būtina atskirai tvarkyti jų apskaitą(kaip suprantu reikės tiksliai žinoti jų savikainą), o VMI tik liepė prisiminti, kad negalim nieko parduoti žemiau už rinkos kainą, o dėl tikslesnių procedūrų patarė kreiptis į registrų centą, sako, gal jie ką patars. smile(Mat daugelis bendros paskirties objektų pas mus bus susiję su bendros paskirties žemės sklypais). Jau po truputį prarandu viltį ką nors išsiaiškinti. Tik gerai, kad "nedega", bet... smile
B
bumbuh 307
2007-02-22 11:42 bumbuh 2011-09-11 05-18

Norta rašė:

bumbuh rašė: Sveiki, o kaip vis dėl to reikia elgtis su kitais paskolos mokesčiais - administravimo, įsipareigojimo, sąlygų pakeitimo ir pan. Ar galima analogiškai palūkanoms, ar reikia susieti su pajamomis smile smile


Reikia susieti su pajamomis.

Jei dar ką domina šis klausimas, tai iš VMI gavau atsakymą, kad vienkartinis administravimo mokestis gaunant paskolą priskiriamas leidžiamiems atskaitymams tą mokestinį laikotarpį, kai jis faktiškai sumokėtas, t.y. jo, kaip suprantu, nereikia traukt į savikainą, galima iškart į sąnaudas smile
D
Dewa 408
2007-04-16 09:02 Dewa 2011-09-11 05-22

bumbuh rašė:

Dewa rašė:
Manau, kad tie bendros paskirties objektai bus perduoti paprasčiausių priėmimo perdavimo aktu, tiesiog - bendrijos pirmininkas pasirašo, kad "pasižadame rūpintis ir saugoti" be jokių pinigų, jokų mokėjimu. Arba, kaip sako mūsų teisinkas, juos galima palikti kaboti kaip bendro naudojimo objektus ir tiek... Man, tas kaboti, nelabai patinka smile

Buvau apie tai užklaususi apskaitos instituto ir per žodinę konsultaciją VMI.
Tai apskaitos institutas atrašė, kad jei ketiname perduoti objektus, būtina atskirai tvarkyti jų apskaitą(kaip suprantu reikės tiksliai žinoti jų savikainą), o VMI tik liepė prisiminti, kad negalim nieko parduoti žemiau už rinkos kainą, o dėl tikslesnių procedūrų patarė kreiptis į registrų centą, sako, gal jie ką patars. smile(Mat daugelis bendros paskirties objektų pas mus bus susiję su bendros paskirties žemės sklypais). Jau po truputį prarandu viltį ką nors išsiaiškinti. Tik gerai, kad "nedega", bet... smile


Kažkaip prisiminiau ir aš tą klausimą smile
VMI mane konsultavo, kad jei turėsime vidinius įmonės dokumentus (savikainos skaičiavimo metodika ar lenteles, įsakymus, apskaitos politika ar panašiai) įrodančius, kad tų bendrosios paskirties objektų pastatymo išlaidas įtraukėme į parduodamų objektų (butų, namų) savikaina, tai galim ramia širdimi tuos bendros paskirties objektus perdavinėti bendrijai [color=blue][/color] NEMOKAMAI. VAT smile
B
bumbuh 307
2007-04-16 10:21 bumbuh
Tik kaip vyksta pati perdavimo procedūra. Tarkim, aš kaupiu visos gyvenvietės savikainą, o pardavus kokį namuką, žadu nurašyti jam tenkančią savikainos dalį. Kadangi namų bus nemažai, tai statybos, o juolab pardavimai gali trukti gal kokius 5 metus. Tai kokiu momentu perduoti tuos bendrus objektus bendrijai. Ar galima perduoti, kol dar neparduoti visi gyvenvietės namai. Mano manymu, būtų nelabai logiška - perduoti už nulinę savikainą, kai savikaina dar nenurašyta. O laukti 5 metus, kai bendrijos nariai naudosis tais bendros paskirties objektais nuo pat pirmų metų irgi kažkaip ... Juk kažkas turės vykdyti jų priežiūrą, kaupti lėšas renovacijai, rinkti eksploatacijos mokesčius ir pan. smile
D
Dewa 408
2007-04-16 10:27 Dewa
Dėl savikainos VMI patarė kreiptis į apskaitos institutą.Tik pabrėžė, kad reikia kažkaip numatyti išlaidas į priekį. Maždaug taip, kad į pirmųjų statybų savikaina būtų įtraukiamos bendrosios išlaidos iki paskutiniojo etapo. Kaip tai praktiškai padaryti neturint dokumentų (ir supratimo kiek tai kainuos) dar nesumasčiau. Manau rasim kitokį sprendimo būdą smile
B
bumbuh 307
2007-04-16 10:39 bumbuh 2011-09-11 05-22

Dewa rašė: Dėl savikainos VMI patarė kreiptis į apskaitos institutą.Tik pabrėžė, kad reikia kažkaip numatyti išlaidas į priekį. Maždaug taip, kad į pirmųjų statybų savikaina būtų įtraukiamos bendrosios išlaidos iki paskutiniojo etapo. Kaip tai praktiškai padaryti neturint dokumentų (ir supratimo kiek tai kainuos) dar nesumasčiau. Manau rasim kitokį sprendimo būdą smile

Ar tai turėtų reikšti, kad visas jau patirtas bendras išlaidas galima sudėti į per pirmus metus parduotų (ar pastatytų) namų savikainą smile . Ar tikrai taip galima, nes tuomet ji bus labai didelė. Ar tikrai galima kažkokiais įmonės vidaus dokumentais (apskaitos politikoje) nusistatyti, kad visos bendros statybos išlaidos priskiriamos pirmam statybų etapui ir nusirašo per pirmus statybų metus smile smile . O apie statybų pabaigoje numatomas išlaidas ir jų dydį aš šiuo metu galiu nebent susapnuoti smile
D
Dewa 408
2007-04-16 10:41 Dewa
Ne, bendrasias išlaidas reikia paskirstyti TOLYGIAI visoms statybos.

Taip mane konsultavo viena kompetetinga inspektorė, bet žodinės konsultacijos ir lieka žodinėmis. Juodu ant balto parašyta neturiu ir nieko tvirtai teigti negaliu smile
B
bumbuh 307
2007-04-16 10:50 bumbuh 2011-09-11 05-22

Dewa rašė: Ne, bendrasias išlaidas reikia paskirstyti TOLYGIAI visoms statybos.

Taip mane konsultavo viena kompetetinga inspektorė, bet žodinės konsultacijos ir lieka žodinėmis. Juodu ant balto parašyta neturiu ir nieko tvirtai teigti negaliu smile

Pas mus kol kas irgi yra tik bendrieji darbai - projektai, statybų leidimai ir pan. Bet jau turim sutartis dėl pardavimų - iki metų galo jau reiks žinoti kaip ką daryti smile Gal iki to laiko įvyks prašviesėjimas smile O į Apskaitos institutą aš jau bandžiau kreiptis. Gavau gan aptakius, labai nekonkrečius atsakymus smile .
T
Tevelis 34
2007-04-17 08:55 Tevelis
Sveiki,

Gal kalite kas nors padeti. Imone, iregistruota kaip uzsiimanti didmenine ir mazmenine drabuziu prekyba. Bet veikla realiai prades vykdyti tik po puantru metu. Taigi siuo metu, imone isteigta, bet nieko neveikia. Nutarem laikinai (o jei viskas gerai gausia tai ir pastoviai) uzsiimti priedo ir kita veikla - butu bei namu apdaila, remontu... uzsakymu jau turime, darbininkus tuoj priimsim... taigi, reiketu taip iseina kazkaip tai veiklos rusi dasideti? kaip tai padaryti? nuo ko pradeti? ar tai sunkus ir vargingas kelias? kiek tai kainuos papildomai musu uabui? o gal galima be to apsieiti? smile
lauksiu patarimu. Aciu
G
GrazinaV 197
2007-04-19 11:12 GrazinaV
reikes papildyti veikla,įstatus,tai pades tuo užsiimančios įmonės,registrų centras.
G
GrazinaV 197
2007-04-19 11:14 GrazinaV
gal kas padės.... fizinis asmuo nori nusipirkti sklypą,pastatyti namą ir jį parduoti. Kiek suprantu mokesčiai bus 15 proc. nuo gauto pelno.Ar dar tam reikalui yra kokiu nuansu, gal kur galima apie tai paskaityti.
V
vardas 496
2007-04-27 12:30 vardas
Sveiki, gal kas galėsit padėti. Statome sau administracinį pastatą. Esame ne statybinė organizacija. Statybos darbus atliks fiziniai asmenys, dirbantys su verslo liusijimais. Tai va, gavau užduotį SKUBIAI paruošti juridiškai tvarkingą sutartį su tais fiz.asm. Gal kas turit kokią panašios sutarties formą, nes man jau visai ne penktadienio nuotaika. smile
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui