Pelno mokestis

2013-03-08 17:09 Kristiana__
Raini, tamsta ne taip supratote, kaip aš suprantu smile
Skaičiau aš tuos komentarus. Ir naują komentarą taip pat. Prieš rašydama čia. Bet aš, nu ne taip juos suprantu. Kad ir naujo PMĮ komentaras - kalba eina apie įmonę UAB X, apie jai tenkantį mokėti pelno mokestį, kokį ji gali taikytis tarifą, o ne apie UAB Y. Aš neįmatau, kad būtų parašyta, kad abi įmonės negali taikytis 5 proc. Pagal mano supratimą, tai X negali taikytis 5 proc., o apie Y kalbos čia nėra. Apie Y reikėtų atskirai analizuoti, ką ji valdo ir kiek.
2013-03-08 19:26 Kristiana__
Radau kitokį komentarą. Teko pavargti.

"Pavyzdys, kada taikomas apribojimas

UAB A yra tikrosios ūkin ės bendrijos dalyvis, kurio įnašas į tikr ąją ūkin ę bendrij ą yra 60
proc. vis ų įnaš ų sumos. UAB A taip pat paskutin ę mokestinio laikotarpio dien ą valdo 90 proc. UAB
X akcij ų. Ir tikrojoje ūkin ėje bendrijoje, ir UAB X vidutinis s ąrašuose esan čių darbuotoj ų skai čius
neviršija 10 žmoni ų ir mokestinio laikotarpio pajamos neviršija 1 mln. lit ų. Kadangi tas pats UAB
A paskutin ę mokestinio laikotarpio dien ą valdo daugiau kaip 50 proc. UAB X akcij ų ir tikrosios
ūkin ės bendrijos įnaš ų, tikroji ūkin ė bendrija ir UAB X negali apmokestinam ąjį peln ą apmokestinti
5 proc. pelno mokes čio tarifu. 2012 met ų apmokestinamajam pelnui turi b ūti taikomas 15 proc.
pelno mokes čio tarifas."

Čia įžvelgiu, kad negali taikyti 5 procentų nei viena įmonė.
Rainis Rainis 15057
2013-03-09 09:26 Rainis

Kristiana__ rašė:
Čia įžvelgiu, kad negali taikyti 5 procentų nei viena įmonė.


Kristiana, tai aš tą ir tvirtinu - nei viena įmonė negali taikyti, jei susiformuoja tokia grupė, kur vienas (arba keli susiję asmenys) kuris dalyvis valdo kelių (ar tik vienos kitos) įmonės po daugiau negu 50 procentų akcijų ar pajų.
Yra daug pavyzdžių tuo klausimu. Ir kaip neįžvelgti, kad ir paties PMĮ straipsnyje:
"3) vienetams, kuriuose tas pats dalyvis paskutinę mokestinio laikotarpio dieną valdo daugiau kaip 50 procentų akcijų (dalių, pajų); " kad kalbama apie vienetus, visą grupę. Ir jokių išimčių kažkuriam grupės nariui nėra.
2013-03-12 08:53 Kristiana__
Ačiū už pagalbą suprasti kai kuriuos žodžius, Raini smile
Dianele23 Dianele23 883
2013-03-13 08:59 Dianele23
Labas rytas smile , mergaitės, noriu pasitikrinti ar tikrai gerai suprantu:
Įmonėje sąrašinis darbuotojų skaičius 6, pajamos metinės 655000, vienintelis akcininkas valdo 100 % akcijų ir daugiau niekur nieko nevaldo, tai 2012 m. pelno mokesčio tarifas mums taikysis 5% smile smile Remiuosi šiuo įstatymo straipsniu PMĮ 5 str. 2dalis.:
2. Vienetų (išskyrus pelno nesiekiančių), kuriuose vidutinis sąrašuose esančių darbuotojų skaičius neviršija 10 žmonių ir mokestinio laikotarpio pajamos neviršija 1 milijono litų, apmokestinamasis pelnas apmokestinamas taikant 5 procentų mokesčio tarifą, išskyrus atvejus, nustatytus šio straipsnio 3 dalyje.
Pastaba. 2 dalies nuostatos taikomos apskaičiuojant 2012 metų ir vėlesnių metų mokestinių laikotarpių pelno mokestį.
W
wwind 1616
2013-03-13 09:04 wwind

Dianele23 rašė:
Labas rytas smile , mergaitės, noriu pasitikrinti ar tikrai gerai suprantu:


O dar šeimos nariai neturi nieko nevaldyti?
(nerizikuočiau vien tik taip kreiptis į kolegas) smile
Dianele23 Dianele23 883
2013-03-13 09:05 Dianele23

wwind rašė:

Dianele23 rašė:
Labas rytas smile , mergaitės, noriu pasitikrinti ar tikrai gerai suprantu:


O dar šeimos nariai neturi nieko nevaldyti?
(nerizikuočiau vien tik taip kreiptis į kolegas) smile

Oi oi, sorryyy smile nu čia tai jau, jop, visai aš ne taktiškai parašiau, atsiprašau, pasitaisau :
Labas rytas smile Mergaitės ir Berniukai smile

Šeimos nariai irgi nieko nevaldo. Tai mums 5 proc, taip?
W
wwind 1616
2013-03-13 09:05 wwind
Va, keliom žinutėm aukščiau Kolega Rainis jau kalba apie susijusius asmenis
Dianele23 Dianele23 883
2013-03-13 09:06 Dianele23

wwind rašė:
Va, keliom žinutėm aukščiau Kolega Rainis jau kalba apie susijusius asmenis

Aha , skaičiau, bet ten ne mūsų situacija, jokių kitų įmonių nėra ir akcininkas ar jo šeimos nariai daugiau tikrai nieko nevaldo.
W
wwind 1616
1 2013-03-13 09:10 wwind
Tada pagal Jūsų duomenis, kaip ir 5 proc. tarifas
1 2013-03-13 09:22 Kristiana__
Taip taip, Dianele23, 5 proc.

M
mina11 390
2013-03-15 12:02 mina11
Ir aš susipainiojau: yra įmonė A, jos visos akcijos priklauso juridiniam asmeniui - įmonei B. Tai A įmonė negali taikyti lengvatinio tarifo, jau vien dėl fakto, kad jos akcininkė yra įmonė, o ne fizinis asmuo? Ir dar - įmonės B akcininkas ir įmonės A vadovė - sutuoktiniai. Padėkit atsipainioti. Kitus kriterijus įmonė A atitiktų dėl lengvatinio tarifo.
Rainis Rainis 15057
2013-03-15 13:23 Rainis

mina11 rašė:
Ir aš susipainiojau: yra įmonė A, jos visos akcijos priklauso juridiniam asmeniui - įmonei B. Tai A įmonė negali taikyti lengvatinio tarifo, jau vien dėl fakto, kad jos akcininkė yra įmonė, o ne fizinis asmuo? Ir dar - įmonės B akcininkas ir įmonės A vadovė - sutuoktiniai. Padėkit atsipainioti. Kitus kriterijus įmonė A atitiktų dėl lengvatinio tarifo.

Taip, tokios įmonės negali taikyti lengvatinio tarifo, nes sudaro įmonių grupę. O dar plius vyras su žmona...
Rainis Rainis 15057
4 2013-03-15 13:32 Rainis

Kristiana__ rašė:
Taip taip, Dianele23, 5 proc.



Šiandien turėjau labai įdomų incidentą su viena Vilniaus VMI mokesčių inspektore.
Vakar pateikiau vienos įmonės deklaraciją PLN204A, kurios pajamos viršijo 0,5 mln. Tai IĮ, savininkas nei jo šeimos nariai niekur kitur nei akcijų, nei įmonių neturi, be savininko, dirba dar vienas darbuotojas, vienžo, 5 proc. visai aiškūs.
Deklaracija atmetama, gauname iš VMI inspektorės raštą, kad "viršijus 0,5 mln, negalima taikyti 5 proc".
Skambinu - aiškinu apie 1 mln, ji teisinasi, kad neperdirbta sistema ir pan. Gerai, lauksime sistemos perprogramavimo.
Po pusvalandžio skambina inspektorė, vos ne durnium mane išvadina, ji skaito PMĮ 5 straipsnį, jokio pakeitimo nemato, nors variantas atseit naujausias, ji teisi 200 procentų, tarifas 15 proc ir taškas. Siūlau eiti į LRS puslapį, susirasti naujausią variantą, arba skambinti 1882 - ne, ji viską geriau žino.
Na gerai, aš skambinu 1882. Atsakymas aiškus - riba 1 mln. Tai paprašiau, kad jie paaiškintų tai inspektorei, nes aš nesugebu. Na, turbūt išaiškino, o man siūlė rašyti skundą grupės vyresniąjai, bet kam man to reikia...
Taigi nenustebkite, kolegos, jei ir jums bus panašus susidūrimas su VMI specialistais...
citrus citrus 571
2013-03-22 15:30 citrus
Laba diena, labai prašau atsakymo. Jei 2010m,2011m buvo nuostolis, o 2012m pelnas, tai juk aš (nors ir dengiu nuostolį su pelnu) turiu mokėti pelno mokestį? Ačiū.
2013-03-22 15:34 Luka_Paciolis
Na jei apmokestinmojo pelno lieka po nuostolių padengimo.
citrus citrus 571
2013-03-25 11:55 citrus
Ačiū už atsakymą.
U
uoga3 180
2013-03-25 13:14 uoga3
Sveiki,

noriu pasitikslinti, jei pas mus akcininkas mūsų įmonėje turi 49proc. akcijų ir kitoje įmonėje irgi 49 proc. Darbuotojai 2, nesiekiame 1 mln, net ir 0,5 mln. Tai taikome lengvatinį pelno mokesčio tarifą 5 proc.
2013-03-25 17:08 Kristiana__
Taip, 5 proc.


uoga3 rašė:
Sveiki,

noriu pasitikslinti, jei pas mus akcininkas mūsų įmonėje turi 49proc. akcijų ir kitoje įmonėje irgi 49 proc. Darbuotojai 2, nesiekiame 1 mln, net ir 0,5 mln. Tai taikome lengvatinį pelno mokesčio tarifą 5 proc.

U
uoga3 180
2013-03-25 17:46 uoga3

Kristiana__ rašė:
Taip, 5 proc.


uoga3 rašė:
Sveiki,

noriu pasitikslinti, jei pas mus akcininkas mūsų įmonėje turi 49proc. akcijų ir kitoje įmonėje irgi 49 proc. Darbuotojai 2, nesiekiame 1 mln, net ir 0,5 mln. Tai taikome lengvatinį pelno mokesčio tarifą 5 proc.


ačiū smile

Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui