Issprogtake rašė:
Mūsų įmonė nuomojasi pastatą. Jį išsinuomavo pliką, pati viską įsirengė ir visą tai nudėvi per nuomos laikotarpį. Po 3 metų mūsų motininė įmonė "prisiminė", kad perkraustymo ir visos įrangos vežimo paslaugų pagal įmonės politiką negalime įtraukti į bendrą IT sumą ir turėtume nurašyti dar iki nuomos sutarties pabaigos. Aš tas sumas nurašysiu, kaip ir reikalauja (su jais ginčytis beviltiška), bet nuo jų buvo atskaitytas PVM. Ar reikia tokį PVM atstatyti ir ar reikia jį įsitraukti kaip neleidžiamus, jei pastatą ir toliau "dėvime"? Man atrodo, kad tiesiog sumažinu bendrą IT sumą ir viskas, bet galbūt klystu?
Nelabai suprantu, į kokio konkrečiai IT vieneto įsigijimo savikainą galėjote įtraukti persikraustymo išlaidas? Dalijote visiems pagal kažkokį kriterijų?
Ir kas tai per daiktas "bendra IT suma"? Tikrai neteko tokių dalykų girdėti.
Bet jei pagal apskaitos politiką turto atsigabenimo išlaidos neįtraukiamos į jo įsigijimo savikainą (nors tai prieštarauja ar bent neatitinka 12 VAS nuostatų), tada tokias išlaidas be jokių abejonių galima priskirti leidžiamiems atskaitymams, todėl nuo jų padaryta PVM atskaita netikslinama.
Tačiau dėl tokių nepagrįstų reikalavimų jums iškiltų daug problemų - juk tai visų pirma PLN tikslinimas.
Tiesiog nematau pagrindo motininės įmonės reikalavimų klausyti. Nors jūs ir dukterinė, bet esate savarankiška įmonė, turite savo apskaitos politiką, ir visokių nesąmoningų reikalavimų patarčiau nevykdyti. Tuo labiau, kad esmė čia ko gero kita - jie kalba ne apie kažkokias manipuliacijas jūsų apskaitoje su turtu, bet apie tai, kad pradėtumėte mokėti jiems nuomos mokestį greičiau, todėl ir nepripažįsta transporto išlaidų kompensavimo nuomos mokesčiu.
Tikrai nepradėkite nieko nurašinėti - jie negali jums nurodinėti nieko dėl apskaitos, tiesiog išsiaiškinkite ramiai jų pretenzijas ir pradėkite mokėti nuomos mokestį, jei pagrindinė IT įsigijimo vertė (be transporto išlaidų) jau kompensuota.