Valdžia ketina priimti dvi mokesčių įstatymų pataisas, kurios įteisintų nevaržomą žmonių banko sąskaitų sekimą ir įvestų „solidarią“ PVM mokėjimo naštą.
„Jeigu mokesčių inspektoriai be pagrindo negali įeiti į žmogaus namus, kodėl norima suteikti jiems teisę be jokio preteksto tikrinti bet kurio žmogaus banko sąskaitą? Konstitucija numato, kad informacija apie žmogų gali būti renkama tik movytuotu teismo sprendimu, o čia siūloma rinkti duomenis apie absoliučiai visus Lietuvos gyventojus ir juridinius asmenis, neturint net mažiausio preteksto dėl piktnaudžiavimo. Kaip šis projektas suderinamas su Konstitucija?“, – klausia LLRI vyr. ekspertė Kaetana Leontjeva.
Politikai teigia, kad bankų sąskaitų duomenų sekimas padėtų sumažinti šešėlinį verslą ir kontrabandą. Tačiau VMI jau dabar gali gauti visus šiuos duomenis, nes bankai privalo juos perduoti VMI turint įtarimą. LLRI pastebi, kad įteisinus svarstomas pataisas, visi Lietuvos asmenys būtų prilyginti įtariamiesiems.
Kita pataisa, kurią ketinama priimti jau rytoj – „solidari“ PVM mokėjimo atsakomybė. Ją valdžia grindžia tuo, kad tai leistų paskirstyti PVM sukčiavimo atvejais.
„Jeigu VMI išdrįstų pritaikyti naujus įstatymus paraidžiui, minėta „naktinė reforma“ gėdingai nublanktų. Projekto autoriai teigia, jog minėta nuostata skirta PVM sukčiavimo atvejams. Tačiau projekto tekste apie PVM sukčiavimą nėra užsimenama. O juk PVM gali būti nesumokėtas dėl tokių su sukčiavimu nesusijusių priežasčių kaip apyvartinių lėšų trūkumas. Tai reiškia, kad jeigu pirkėjas atsiskaitė su pardavėju visą sumą su PVM, bet pardavėjas PVM nepervedė į biudžetą, pirkėjui gali atsirasti prievolė mokėti antrą kartą, nes iš jo būtų išieškomas jo partnerio nesumokėtas PVM“, – teigia Mindaugas Palijanskas, viešosios įstaigos „TaxHelp“ ekspertas.
www.llri.lt/naujienos/ekonomine-politika/m...