Rainis rašė: Darote esminę klaidą, jei manote, kad "tantjemos uždirbamos" ir iš to ekstrapoliuojate, kad joms reikalingi kaupimai.
Tantjemos gali būti mokamos, kai įmonė uždirba pelno. Jei pelno nėra, nėra jokio svarstymo apie tantjemų mokėjimo.
Tantjemos mokamos stebėtojų tarybos nariams ir valdybos nariams.
32 straipsnis. Stebėtojų tarybos kompetencija ir sprendimų priėmimas
1. Stebėtojų taryba:
1) renka valdybos narius (jei valdyba nesudaroma – bendrovės vadovą) ir atšaukia juos iš pareigų. Jei bendrovė dirba nuostolingai, stebėtojų taryba privalo svarstyti, ar valdybos nariai (jei valdyba nesudaroma – bendrovės vadovas) tinka eiti pareigas;
2) prižiūri valdybos ir bendrovės vadovo veiklą;
3) pateikia visuotiniam akcininkų susirinkimui atsiliepimus ir pasiūlymus dėl bendrovės veiklos strategijos, metinės finansinės atskaitomybės, pelno paskirstymo projekto ir bendrovės veiklos ataskaitos, taip pat valdybos bei bendrovės vadovo veiklos;
4) teikia siūlymus valdybai ir bendrovės vadovui atšaukti jų sprendimus, kurie prieštarauja įstatymams ir kitiems teisės aktams, bendrovės įstatams ar visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimams;
5) sprendžia kitus bendrovės įstatuose, taip pat visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimuose stebėtojų tarybos kompetencijai priskirtus bendrovės ir jos valdymo organų veiklos priežiūros klausimus.
2. Stebėtojų taryba neturi teisės šio Įstatymo ir bendrovės įstatų jos kompetencijai priskirtų funkcijų pavesti ar perduoti vykdyti kitiems bendrovės organams.
3. Stebėtojų taryba turi teisę prašyti bendrovės valdybą ir bendrovės vadovą pateikti su bendrovės veikla susijusius dokumentus.
4. Stebėtojų tarybos nariai privalo saugoti komercines (gamybines) paslaptis, kurias jie sužinojo būdami stebėtojų tarybos nariais.
5. Stebėtojų tarybos posėdžius šaukia stebėtojų tarybos pirmininkas. Stebėtojų tarybos posėdžiai taip pat gali būti šaukiami ne mažiau kaip 1/3 stebėtojų tarybos narių sprendimu.
6. Stebėtojų tarybos nariai turi lygias teises. Balsavimo metu kiekvienas narys turi vieną balsą. Balsams „už“ ir „prieš“ pasiskirsčius po lygiai, lemia stebėtojų tarybos pirmininko balsas.
7. Stebėtojų tarybos narys savo valią − už ar prieš balsuojamą sprendimą, su kurio projektu jis susipažinęs – gali pranešti balsuodamas raštu. Balsavimui raštu prilyginamas balsavimas telekomunikacijų galiniais įrenginiais, jeigu yra užtikrinta teksto apsauga ir galima identifikuoti parašą.
8. Stebėtojų taryba gali priimti sprendimus ir jos posėdis laikomas įvykusiu, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė stebėtojų tarybos narių. Iš anksto balsavę stebėtojų tarybos nariai laikomi dalyvavusiais posėdyje. Stebėtojų tarybos sprendimas yra priimtas, kai už jį gauta daugiau balsų negu prieš, jeigu bendrovės įstatai nenustato didesnės daugumos. Nutarimas atšaukti valdybos narį gali būti priimtas, jei už jį balsuoja ne mažiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių stebėtojų tarybos narių.
9. Stebėtojų tarybos posėdžiai turi būti protokoluojami.
10. Stebėtojų tarybos darbo tvarką nustato stebėtojų tarybos priimtas jos darbo reglamentas
34 straipsnis. Valdybos kompetencija
1. Valdyba svarsto ir tvirtina:
1) bendrovės veiklos strategiją;
2) bendrovės valdymo struktūrą ir darbuotojų pareigybes;
3) pareigybes, į kurias darbuotojai priimami konkurso tvarka;
4) bendrovės filialų ir atstovybių nuostatus.
2. Valdyba renka ir atšaukia bendrovės vadovą, nustato jo atlyginimą, kitas darbo sutarties sąlygas, tvirtina pareiginius nuostatus, skatina jį ir skiria nuobaudas.
3. Valdyba nustato informaciją, kuri laikoma bendrovės komercine (gamybine) paslaptimi. Komercine (gamybine) paslaptimi negali būti laikoma informacija, kuri pagal šį ir kitus įstatymus turi būti vieša.
4. Valdyba priima:
1) sprendimus bendrovei tapti kitų juridinių asmenų steigėja, dalyve;
2) sprendimus steigti bendrovės filialus ir atstovybes;
3) sprendimus dėl ilgalaikio turto, kurio balansinė vertė didesnė kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo, investavimo, perleidimo, nuomos (skaičiuojama atskirai kiekvienai sandorio rūšiai);
4) sprendimus dėl ilgalaikio turto, kurio balansinė vertė didesnė kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo, įkeitimo ir hipotekos (skaičiuojama bendra sandorių suma);
5) sprendimus dėl kitų asmenų prievolių, kurių suma didesnė kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo, įvykdymo laidavimo ar garantavimo;
6) sprendimus įsigyti ilgalaikio turto už kainą, didesnę kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo;
7) Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatytais atvejais − sprendimą restruktūrizuoti bendrovę;
8) kitus bendrovės įstatuose ar visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimuose valdybos kompetencijai priskirtus sprendimus.
5. Įstatuose gali būti numatyta, kad valdyba, prieš priimdama šio straipsnio 4 dalies 3, 4, 5 ir 6 punktuose nurodytus sprendimus, turi gauti visuotinio akcininkų susirinkimo pritarimą. Visuotinio akcininkų susirinkimo pritarimas nepanaikina valdybos atsakomybės už priimtus sprendimus.
6. Valdyba, prieš priimdama sprendimą investuoti lėšas ar kitą turtą į kitą juridinį asmenį, turi apie tai pranešti kreditoriams, su kuriais bendrovė yra neatsiskaičiusi per nustatytą terminą, jeigu bendra įsiskolinimo suma šiems kreditoriams yra didesnė kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo.
7. Valdyba analizuoja ir vertina bendrovės vadovo pateiktą medžiagą apie:
1) bendrovės veiklos strategijos įgyvendinimą;
2) bendrovės veiklos organizavimą;
3) bendrovės finansinę būklę;
4) ūkinės veiklos rezultatus, pajamų ir išlaidų sąmatas, inventorizacijos ir kitus turto pasikeitimo apskaitos duomenis.
8. Valdyba analizuoja, vertina bendrovės metinės finansinės atskaitomybės projektą bei pelno (nuostolių) paskirstymo projektą ir teikia juos stebėtojų tarybai bei visuotiniam akcininkų susirinkimui. Valdyba nustato bendrovėje taikomus materialiojo turto nusidėvėjimo ir nematerialiojo turto amortizacijos skaičiavimo metodus.
9. Valdyba atsako už visuotinių akcininkų susirinkimų sušaukimą ir rengimą laiku.
10. Valdyba privalo pateikti stebėtojų tarybai jos prašomus su bendrovės veikla susijusius dokumentus.
11. Valdybos nariai privalo saugoti bendrovės komercines (gamybines) paslaptis, kurias sužinojo būdami valdybos nariais.
12. Valdybos darbo tvarką nustato jos priimtas valdybos darbo reglamentas.
Tiek stebėtojų taryba, tiek valdyba turi daug kompetencijos įtakoti įmonės rezultatams. Kitaip tariant, jie turi pakankamai daug darbo, kad galutiniai rezultatai būtų palankūs jiems :))
Tai aš darau išvada, kad kai jie dirba , tai ir užsidirba neblogai. Kai nedirba, tai ir negauna, nes pelno nėra arba jis ne toks, kad galėtų gauti tantjemas.
Tai , kad inicijuoti PM įstatymo pataisą dėl tantjemų priskirimo prie leidžiamų atskaitymų , manau, taip pat pasidarbavo kažkas, kas priklauso arba stebėtojų tarybai arba valdybai.
[quote:065f1ce061]
Pamąstykite - tai visiškai kitos rūšies išmokos, negu nepanaudotos atostogos. Jokiu būdu negalima paralelė tarp DU ir tantjemų[/quote].
Taip sutinku.
DU išmokamas nepriklausomai, kas metų gale bus - ar pelnas ar nuostolis.
O tantjemas turi užsidirbti :)) ir tai yra tikraja ta žodžio prasme - užsidirbti.
[quote:065f1ce061]
Panašumą tarp premijų darbuotojams ir tantjemų galima įžvelgti - bet juk premijoms jokie kaupimai nesudaromi, jos priklauso (dažniausiai) nuo metinių rezultatų[/quote]
Taigi, kad tiek premijos tiek ir tantjemos mokamos , kai yra geri rezultatai. Premijoms nėra, na bent aš niekur nemačiau, draudimo mokėtis avansu, ta prasme metų eigoje.
Todėl premijos kaip ir nekliuva čia mums.
[quote:065f1ce061]
O jei kažkokiais išmąstymais (tik ne kaupimais) bandysite tantjemas priskirti to laikotarpio, kuriuo jos atseit "uždirbtos", sąnaudoms, gausite amžiną ciklą[/quote]
O gal galite ta cikla kažkaip pavaizduoti, nes aš nelabai įsivaizduoju tą amžinumą. Prašau.