smagi rašė:
[quote=Niemand
1. Priklausomai nuo prastovos priežasties skiriasi jos apmokėjimas ir subsidijavimas; jei nėra priežastinio ryšio tarp prastovos ir karantino (t.y. LR Vyriausybės nustatytų draudimų/apribojimų, o ne epidemijos savaime), prastova apmokama biskį daugiau ir nėra subsidijos.
2. Mokės ant popieriaus.
[/quote]
1. Tai jeigu pas mus prastovos dėl epidepijos (negaunam medžiagų iš užsienio tiekėjų; negaunam užsakymų, nėra darbų),tai tiesiogiai susiję su epidemija, vadinasi prastovas skaičiuojam pagal tą f-le? Ir subsidija priklauso. Taip?
[/quote]
Tiek Užimtumo įstatymo 41 str. 2(1) d., tiek DK 47 str. 1 d. 2 p. sieja specialią prastovų apmokėjimo ir jų subsidijavimo tvarką ne su epidemija kaip tokia, o su LR vyriausybės paskelbtu karantinu, tobiš 2020 kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 (su vėlesniais pakeitimais) nustatytais draudimais/apribojimais.
- Darbo kodekso 47 str. 1 d. 2 p. sako: "Darbdavys darbuotojui ar darbuotojų grupei gali skelbti prastovą, kai: Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskelbia ekstremaliąją situaciją ar karantiną ir darbdavys dėl to negali suteikti darbuotojui darbo sutartyje sulygto darbo."
- Užimtumo įstatymo 41 str. 2(1) d. (priimta, bet dar neįsigaliojusi redakcija): "Darbdaviams, dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ar karantino paskelbtos prastovos metu išlaikantiems darbo vietas šio įstatymo 25 straipsnio 14 punkte nurodytiems užimtiems asmenims, mokama subsidija darbo užmokesčiui nuo jiems priskaičiuoto darbo užmokesčio."
Kaip matyti iš tekstų, abiem atvejais kalbama apie prastovas, kai darbo negalima suteikti dėl karantino, o ne dėl epidemijos.
Užsienio valstybėse Lietuvos Vyriausybės nutarimai negalioja, pagal galiojančią (ir anksčiau galiojusias) nutarimo Nr. 207 redakciją nėra nustatyta jokių apribojimų prekių eksportui ar importui. Atitinkamai, jei prastovą (darbo nebuvimą) lėmė užsienio tiekėjų ar pirkėjų veiksmai, neturintys nieko bendro su lietuvišku karantinu, tokios prastovos būtų skelbiamos pagal Darbo kodekso 47 str. 1 d. 1 p. ir nebūtų subsidijuojamos. Taip pat ir kitais atvejais, kai neįmanoma pagrįsti net netiesioginio priežastinio ryšio tarp darbo nebuvimo ir Vyriausybės nutarimu Nr. 207 nustatytų apribojimų.
Įstatymo logika tokia: (dalinai) kompensuojami nuostoliai, kuriuos padarė Vyriausybė, bet nekompensuojami nuostoliai dėl epidemijos ir bendros ekonominės situacijos savaime.