Garantijos komandiruotiems darbuotojams

Tatu Tatu 1732
2005-06-01 10:06 Tatu
Tiesi rašė:"Nemanau, kad tai padėtų, skaičiavimo logika liks ta pati - darbuotojo gaunamą per dieną sumą vis vien teks lygint su ES šalies minimaliu darbo užmokesčiu... "


Na kol nėra komentaro (nors galioja įstatymas, o ne komentaras) įstatymas rašo - Garantijos KOMANDIRUOTAM darbuotojui, o jei nėra komandiruotės įsakymo, tai nėra ir komandiruoto darbuotojo.....
Ir pasakykite, kad nelogiška..... smile
Loreta Loreta 28574
2005-06-01 10:09 Loreta 2011-09-11 03-44
Bandau sudėlioti schemulką - ar teisinga?

Duomenys:
Gegužės mėn. - 22 d.d.
Ispanijos 1d. MDU - 94,95 Lt
mūsų 1d. DU - 29,60 Lt + 1d.Ispanijos dienpinigiai 168 Lt = 197,60 Lt
Nieko daryti nereikia, nes 197,60 >94,95
wolf wolf 11158
2005-06-01 10:14 wolf 2011-09-11 03-44

Loreta rašė: Gal galit man kas nors pasakyti, kur čia ieškoti ispanų minimalios algos?
http://www.us.spainbusiness.com/icex/cda/controller/pageInv/0,2958,35868_1449563_1027804_0,00.html

Nežinau žiūrėk čia - http://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_wage - aišku mums kaip buhams' reiketų oficialių šaltinių. Geriausiai tų šaltinių kuriai naudosis ir Sodra ir VMI.
Loreta Loreta 28574
2005-06-01 10:16 Loreta
Praktiškai mažai kur viršys, tai gal ir problemos nebus.
Tačiau ką darom, jei viršija?
Sakykim, ES šalie 1d. MDU - 220 Lt
Mūsų DU + dienpinigiai - 200 Lt
Kokie veiksmai? Kuom remiantis "pritempsime" mūsų DU prie ES MDU? Rašom įsakymą, kad "gegužės mėn. MDU ten ir ten yra toks ir anoks, o mūsų įmonėje - šioks ir toks, todėl už gegužės mėn. tempiame 20 Lt prie to ir ano DU"?
Nors gal ir to nereikės, kadangi čia paėmiau didžiausią ES MDU, o atitinkamai didesni turėtų būti ir tos šalies dienpinigiai.
Loreta Loreta 28574
2005-06-01 10:19 Loreta 2011-09-11 03-44

wolf rašė:

Loreta rašė: Gal galit man kas nors pasakyti, kur čia ieškoti ispanų minimalios algos?
http://www.us.spainbusiness.com/icex/cda/controller/pageInv/0,2958,35868_1449563_1027804_0,00.html

Nežinau žiūrėk čia - http://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_wage - aišku mums kaip buhams' reiketų oficialių šaltinių. Geriausiai tų šaltinių kuriai naudosis ir Sodra ir VMI.

Nu jo - žiūrėk... Labai aš ten suprantu...Bet kiek supratau, skiriasi pagal profesijas smile
Tiesi Tiesi 4035
2005-06-01 10:20 Tiesi 2011-09-11 03-44
tęsiant mintį - nėra ir komandiruotės sąnaudų. Įdomiai čia gaunasi.
Konkrečiai pažeidžiamos darbuotojo teisės, jau nebekalbant apie garantijas smile
Beje, kur tiksliai apibrėžta, kas yra komandiruotė? Nes paprastai būna "komandiruote šiame....(dokumente) laikoma..."


Tatu rašė:
Na kol nėra komentaro (nors galioja įstatymas, o ne komentaras) įstatymas rašo - Garantijos KOMANDIRUOTAM darbuotojui, o jei nėra komandiruotės įsakymo, tai nėra ir komandiruoto darbuotojo.....
Ir pasakykite, kad nelogiška..... smile
IrenaR IrenaR 2846
2005-06-01 10:36 IrenaR 2011-09-11 03-44

Loreta rašė: Praktiškai mažai kur viršys, tai gal ir problemos nebus.
Tačiau ką darom, jei viršija?
Sakykim, ES šalie 1d. MDU - 220 Lt
Mūsų DU + dienpinigiai - 200 Lt
Kokie veiksmai? Kuom remiantis "pritempsime" mūsų DU prie ES MDU? Rašom įsakymą, kad "gegužės mėn. MDU ten ir ten yra toks ir anoks, o mūsų įmonėje - šioks ir toks, todėl už gegužės mėn. tempiame 20 Lt prie to ir ano DU"?
Nors gal ir to nereikės, kadangi čia paėmiau didžiausią ES MDU, o atitinkamai didesni turėtų būti ir tos šalies dienpinigiai.

Jei bus mokami 100 proc.dienpinigiai, tai problemos gal ir nebus. Bet dabar leidžiama mokėti darbuotojo sutikimu ir 50 proc. ( ne mažiau). Gal norima priversti mokėti daugiau dienpinigių.
Tiesi Tiesi 4035
2005-06-01 10:40 Tiesi 2011-09-11 03-44
Ne, šiuo atveju tas nutarimas konkrečiai neleidžia įvežt pigesnės darbo jėgos, nei yra toje šalyje. Ir nieko daugiau.


IrenaR rašė:
Jei bus mokami 100 proc.dienpinigiai, tai problemos gal ir nebus. Bet dabar leidžiama mokėti darbuotojo sutikimu ir 50 proc. ( ne mažiau). Gal norima priversti mokėti daugiau dienpinigių.
wolf wolf 11158
2005-06-01 10:47 wolf 2011-09-11 03-44

Tiesi rašė: Ne, šiuo atveju tas nutarimas konkrečiai neleidžia įvežt pigesnės darbo jėgos, nei yra toje šalyje. Ir nieko daugiau.


IrenaR rašė:
Jei bus mokami 100 proc.dienpinigiai, tai problemos gal ir nebus. Bet dabar leidžiama mokėti darbuotojo sutikimu ir 50 proc. ( ne mažiau). Gal norima priversti mokėti daugiau dienpinigių.


Tiesi taigi susiję dalykai - dienpinigių padidinimas duos laukiama rezultata - mokėsi 50% diepinigių didinsi DU.
Loreta Loreta 28574
2005-06-01 10:54 Loreta 2011-09-11 03-44
Taip, dienpinigių mažinti jokiu būdu negalima, norint apsisaugoti nuo mokesčių. Galima atsigroti su ne ES kilmės šalimis - 50% dienpinigiais.
Toliau dar klausimukas top-1 - ką reiškia įstatyme posakis "2. Dienpinigiai, išskyrus su komandiruote susijusias faktines kelionės, nakvynės ir maitinimo išlaidas, laikomi minimalaus darbo užmokesčio dalimi.( )"?
Kodėl išskyrus??? Juk kelionės išlaidos ir taip nėra dienpinigių dalis...
Ką norima tuo pasakyti?
S
subare 523
2005-06-01 11:00 subare
O jeigu darbuotojas dirba tik ES šalyje, o Lietuvoje jis nedirba - tai nėra komandiruotė. Tai tuomet kaip skaičiuoti? Ne mažiau kaip tos šalies minimalus atlyginimas?
E
Elena 936
2005-06-01 11:02 Elena
[quote="Loreta"]Taip, dienpinigių mažinti jokiu būdu negalima, norint apsisaugoti nuo mokesčių. Galima atsigroti su ne ES kilmės šalimis - 50% dienpinigiais.

Kaip tik mokesciai atsisake komentuoti si Istatyma, atidave pirminybe Darbo inspekcijai. Mano galva apmokestinimas gresia tiems, kurie uz viena komandiruotes diena (DU + dienpinigiai) mokes maziau, negu tos salies, i kuria siuncia darbuotoja, minimal. alga.
Darbo inspekcija nepasiruosusi komentuoti nieko - tel.495545 (Klaipedos apskr.) neatsako...
IrenaR IrenaR 2846
2005-06-01 11:09 IrenaR
Kokios baudos, jei nesilaikysi šio reikalavimo? Iš mokesčių pusės lyg ir jokių. Todėl ir kontroliuoti bei bausti gali Darbo inspekcija , gindama darbuotojų (Lietuvos ir galbūt ES šalių) interesus.
Loreta Loreta 28574
2005-06-01 11:12 Loreta
Elena, tai aš taip ir parašiau apie apmokestinimą - pažiūrėk schemutę mano anktesniame poste. Čia kaip ir aišku. Neaišku, kas turima galvoje kalbant apie kelionės išlaidas...
O dėl DI - jiems mokestinė pusė visiškai nerūpi. VMI vis tik privalės pakomentuoti šį įstatymą, nes tai tiesiogiai susiję su mokesčiais. DI reikalas - tachografų ir darbo laiko apskaitos žiniaraščių sutikrinimas, kuom jie neabejotinai artimiausiu laiku ir užsiims. DI niekada nesikišo į mokestinę pusę - jiems rūpi darbo ir poilsio laiko režimas.
E
Elena 936
2005-06-01 11:17 Elena
4 str. 2p. "Dienpinigiai, išskyrus su komandiruote susijusias faktines kelionės, nakvynės ir maitinimo išlaidas, laikomi minimalaus darbo užmokesčio dalimi.( )"?

Klausimas ant klausimo - juk maitinimo islaidos tai ir yra dienpinigiai.
Tatu Tatu 1732
2005-06-01 11:21 Tatu 2011-09-11 03-44
Tiesi rašė:"tęsiant mintį - nėra ir komandiruotės sąnaudų. Įdomiai čia gaunasi.
Konkrečiai pažeidžiamos darbuotojo teisės, jau nebekalbant apie garantijas Beje, kur tiksliai apibrėžta, kas yra komandiruotė? Nes paprastai būna "komandiruote šiame....(dokumente) laikoma..."



Na kodėl pažeidžiamos darbuotojo teisės? Yra nutarimas, kad galima taip mokėti, ir ten nėra parašyta, kad ar į užsienį, ar į ES (suprantama tai jau ne užsienis) ar Lietuvoje. Pažeidžiamos teisės mūsų visų - nes esame ES o MDu skiriasi kaip žemė ir dangus. Bus vienodas - nebus pažeidžiamos.
S
subare 523
2005-06-01 11:24 subare
taigi šiame įstatyme ir yra išaiškinimas kas yra komandiruotas darbuotojas 2str. 6 punktas
E
Elena 936
2005-06-01 11:26 Elena
Manau, kad mokesciai nelygins musu mokamas sumas su kitu saliu minimaliu darbo uzmokesciu. Ir uz tai, kad mokesime (palyginus) maziau - nebaus. Istatymas turi apsaugoti darbuotoju teises, sutinku su IrenaR. Ir tik pats darbuotojas, gales kreiptis ir reikalauti, kad jam butu damoketa atitinkama suma. Ne visi darbuotojai skaito Valstybes Zinias. smile
wolf wolf 11158
2005-06-01 11:29 wolf 2011-09-11 03-44

Loreta rašė: Taip, dienpinigių mažinti jokiu būdu negalima, norint apsisaugoti nuo mokesčių. Galima atsigroti su ne ES kilmės šalimis - 50% dienpinigiais.
Toliau dar klausimukas top-1 - ką reiškia įstatyme posakis "2. Dienpinigiai, išskyrus su komandiruote susijusias faktines kelionės, nakvynės ir maitinimo išlaidas, laikomi minimalaus darbo užmokesčio dalimi.( )"?
Kodėl išskyrus??? Juk kelionės išlaidos ir taip nėra dienpinigių dalis...
Ką norima tuo pasakyti?


Kaip nesuk su mokesčiais yra tiesioginis ryšis ar sumokėsi mokesčius nuo 500 Lt du Ar nuo Ispanijos minimalaus DU - skirtumas bus didžiulis ir VMI koklas atspardo - kol nepasiaiškino - o kai pasiaiškins, dar kaip rūpės šis istatymas, bus miegstamiausias kabliukas.

Taip Loreta šis sakinis suprantų taip: dienpinigia, kuri išmokami DU ir nėra patvirtinti atitinkamai imones vardu išrašytais dokumentais. Bet sakynio struktura tokia - kad pona is VMI ir kur gales ja pasinaudoti.

faktines kelionės, nakvynės ir maitinimo išlaidas, - mes mokėdami dienpinigius - mokam grynai ta suma kuri nustatyta nutarime + išlaidos kelionei (bus biletas ar panašiai), nakvynė (viešbučio sąskaita), maitinimas - paktiškai nebūna - todėl kad tam ir skirti dienpinigiai.
Tai ar neprades ponai tikrintojai ieškoti kaip pamažinti dienpinigių sumas, kad MMA sumos + Dienp. būtų mažesnes nei ES.
Čia pateiktas kažkoks iškreiptas dienpinigių supratimas. T.y. juos turėtų pavadininti ne dienpinigiai, o komandiruot pinigiai iš kurių išaiškiname kiek vidėlto ten dienpinigių

Žodžiu - prisdirbo ponai EuroSeimunai - direktyva išvertė ir žmogiškai nieko neparašė.
Loreta Loreta 28574
2005-06-01 11:32 Loreta 2011-09-11 03-44

Elena rašė: Manau, kad mokesciai nelygins musu mokamas sumas su kitu saliu minimaliu darbo uzmokesciu. Ir uz tai, kad mokesime (palyginus) maziau - nebaus. Istatymas turi apsaugoti darbuotoju teises, sutinku su IrenaR. Ir tik pats darbuotojas, gales kreiptis ir reikalauti, kad jam butu damoketa atitinkama suma. Ne visi darbuotojai skaito Valstybes Zinias. smile

O va čia nesutinku - nėra palikta pasirinkimo laisvės, nes:
"1. Šis įstatymas užtikrina garantijas darbuotojams, išsiųstiems laikinai dirbti kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, taip pat Europos ekonominei erdvei priklausančioje valstybėje (toliau – valstybėje narėje)"
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui