Man tai iš tikro yra nesmagu, kad tarkim klausiant vmi apie atliktų darbų aktus, jie tiesiai šviesiai neatsako reikia ar ne. Suprantu, kad tai nėra jų kompetencija, bet jie gi žino, kad patikrinimo metu tokio dokumento reikalauja. Kodėl negali būti sudarytas sąrašas dokumentų, kurie yra laikytini kaip įrodantys medžiagų sunaudojimo faktą.
tarkim kaip yra konkretus sąrašas įrodyti eksportą. Ir tada nori, nenori, parodai tą sąrašą direktoriui ir jis turi vadovautis juo.
Nors pirminių dokumentų išrašymas, aktų sudarymas, pagal buhalterinę sutartį nėra mano kompetencija, bet nurašyti prekes turi buhalteris. Šiai dienai nurašinėju pagal inventorizaciją,nes niekas aktų man nepateikia. Aš labai abejoju, ar statybos paslaugas teikiančiai įmonei tai tinkamas būdas, todėl vis kartas nuo karto grįžtu prie šio klausimo.
Aišku norisi kaip paprasčiau pasidaryti.
Tad grįžtu prie CK, kur 6,645 str.sako:
4. Jeigu atliekamų darbų pobūdis ir vertė palyginti su pagaminto, perkamo ar perdirbto daikto verte yra nedideli, tai sutartis pripažįstama ne rangos, o pirkimo–pardavimo sutartimi.
Mano atveju, sumontuoti langai ar durys, nemanau, kad sudaro statinio, kuris statomas ne mano kliento įmonės, didelę dalį viso statinio vertės. Galvoju, jei direktorius apskaitos politikoje parašytų, kad pats įvertinęs kokią statinio vertės dalį sudaro jo teikiama paslauga, nuspręstų ir atitinkamai man pateiktų atliktų darbų aktą su sunaudotomis medžiagomis. Tais atvejai, jei manęs neinformuoja ir nepateikia akto, aš apskaitoje atsargas nurašau pagal inventorizacijos metu nustatytą atsargų likutį.
Kaip manote jau jūs patyrę buhalteriai statybos sektoriuje?
Man labai svarbi jūsų nuomonė. Ačiū