korta rašė: Laba diena,
Toks klausimas, į kurį norėtusi išgirsti buhalterių nuomones.
Įmonės buhalterei išeinant iš darbo priklauso nepanaudotų atostogų kompensacija. Ji pati pateikė sąrašą, kad kasmet atostogos jai priklausė po 35 k.d., kaip vienai auginančiai vaiką, tačiau jokių papildomų dokumentų įmonėje apie tai nėra (t.y. kokių nors pažymų apie šeimos sudėtį, ištuokos liudijimo ir pan. - kas turėtų būti tokiai atvejais dar įdomu sužinoti?). Pagal darbo kodeksą, atostogos 35 k.d. suteikiamos pagal darbuotojo reikalavimą, na o ji juk tiek nereikalavo, tai kiek vis tik dienų jai priklausytų skaičiuojant atostogų kompensaciją? Ar galima skaičiuoti, kad kasmet priklausė po 28 k.d., nėra juk dokumentų?
Tai labai ginčitina situacija. Ištiesų dokumentai turėtų būti. T.y. vaiko gimimo liudijimas, kuriame nėra įrašyta tėvo. Arba skyrybų teismo nutartis, kur nurodoma, kad vaikas gyvena su ja, arba teismo nutartis ar taikos sutartis dėl tėvystės nustatymo. Be viso šito tikrai nereikėtų duoti tų 35 dienų.
Nors įstatymai neapibržia sąvokų "viena auginanti vaiką", aš vadovaujosi pašalpų skyrimo įstatymais ir tuo ko reikalauja VMI, kad būtų galima taikyti visą .