2003-08-19 14:30
Apskaita & Auditas »
Subsidijos »
#25220
Norejau paklausiti: Kaip apskaityti dotacijas finansinėje apskaitoje pagal šį įsakymą lyg ir aišku. O kaip Mokestinėje apskaitoje ar buvote susidurė, ar nudėvint ilgalaiki turta, kapitalinių subsidijų dalis pripažinta pajamomis apmokestinama pelno mokesčiu ?
2003-08-19 14:25
Gyventojų pajamų mokestis »
Kompensac. už nepanaud. atostogas nepagrindinėje darbovietėj »
#25218
Na nesutinku nieko_sau ir manau kad šio atvejui kaip gautas Valandinis VDU yra 2.35 ji reikia padidinti iki 2.53.
Kodėl pakartuojų todėl kad pagal 6.3 atsiranda prievolė skaičiuoti Valandinį VDU? (T.y. jei tai būtų 430 tai aš tikrai sutikčiau su 2.53 LT nereikia lyginti todėl, kad pagal Nutarimo nuostatas skaičiuojamas Dienos VDU)
Bet šio atveju DIENOS ar VALANDOS DU nenustatytas.
DS nurodyta
1. viens iš punktu: 215 LT / mėn. - NUSTASTYTA ALGA
3. Dirba 4 val. per diena - Darbo laikas
[quote:eb45b8fb5e]Aš tai taip įsiskaičiusi supratau: negali būti mažesnis, nei DS nustatytas minimalus valandinis...atlygis arba minimalios algos pagrindu pasiskaičiuotas, daugiau jokių apribojimų nematau.[/quote]
Tai DS MVA - nėra nustatytas 1 apribojimą atmetam. Lieka 2 apribojimas (nor yra ir trečia LRV minimalus dydžiai) - pagal kurios apskaičiavimus aš atlikau taigi Nieko_sau tavo teigimu šio atveji 1 val. VDU turi būti 2.69 ?[/quote]
2003-08-19 13:56
Gyventojų pajamų mokestis »
Kompensac. už nepanaud. atostogas nepagrindinėje darbovietėj »
#25210
nieko_sau rašė: Aš nesutiku:
arba minimalios mėnesinės algos pagrindu apskaičiuotą to mėnesio valandinį (dienos) užmokestį pagal darbuotojo ar įmonės darbo (pamainos) grafiką
reiškia-tiek, kiek išeina, jei nenustatytas valandinis 2,53.
Nieko_sau na paimkime konkrečią situaciją.
Tarifinis MĖNESINIS atlyginimas - 215 LT
VDU apskaičiuojamas 2003.08 mėn.
Taigi pagal tavo BOLD šriftu pateikta ištrauka darome apskaičiavimą 215 tai MMA proporcingai dirbram laiku:
Taigi pagrindas 215 LT (MMA, o ne nustatyta alga), dienos darbo užmokesti apskaičiuojame taip 215/20 (darbo dienu rugpjūčio mėn. pagal darbo grafiką)=10.75 LT arba 215/(20*4)=2.69 Lt, taigi tai net daugiau nei 2.53 LT.
2003-08-19 12:07
Gyventojų pajamų mokestis »
Kompensac. už nepanaud. atostogas nepagrindinėje darbovietėj »
#25183
Dalia29 rašė: To wolf:
Jeigu DS yra numatytas mėnesinis arba valandinis atlyginimas, laikausi nuomonės, kad pas mane šie dydžiai nustatyti.
Būtent jei DS šio atveju kai dirbama 0.5 etato būtų nustatytas valandinis atlyginimas (jis negali būti pagal DK mažesnis nei LRV minimumaiū), tai pirmenybė liginant būtų teikiama jam, bet dabar 215 LT dirbant 0.5 etato nustatytas mėn. darbo užmokestis, o valandinis NĖRA nustatytas. Todėl šio konkrečių atveju aš manau kad DS dydis nėra nustatytas.
2003-08-19 11:58
Gyventojų pajamų mokestis »
Kompensac. už nepanaud. atostogas nepagrindinėje darbovietėj »
#25175
Dalia29 rašė: Man iš šio punkto aišku, kad nereikia lyginti su valandiniu. Imamas konkr. mėnesio koks gaunasi, tik bazė skaičiavimui negali būti mažesnė už 430.00 ar 215.00 Lt.
Jūs manes nesupratot, su valandinių ir reikia liginti TIK tada kai pagal nutarimą atsiranda prievolė skaičiuoti būtent valandinį VDU, tokia prievolę numato 6.3, būtent šio konkrečiu atveju kaip atitinką išvardintas sąlygas.
2003-08-19 11:51
Gyventojų pajamų mokestis »
Kompensac. už nepanaud. atostogas nepagrindinėje darbovietėj »
#25173
nieko_sau rašė:
Mes jau tuo klausimu diskutavome, ir daug kas, tame tarpe ir aš, laikėmės nuomonės, kad jei darbuotojui DS numatytas 215 (tas pats ir su 430), o ne valandinis, tai lyginti su minimaliu valandiniu nereikia, nes kiek išeina, tiek ir skaičiuojame, mėnesinis atlyginimas nuo to netampa mažesniu nei minimalus.
Kokių bus dar nuomonių?
Tai ir aš buvau tokio nuomonės kad jei DS numatytas mėn. atlyginimas tai reikėtu skaičiuoti Vidutini Dienos DU, bet tai ištikrųjų neatitinka nei seno nei naujo nutarimo nuostatas 6.3 p., todėl ir lyginti reikėtų su Valandos VDU.
Jei nealtiekate papilyginimo tada paiškinkit man kaip taikote šia nuostatas
Pagal šią Tvarką dienos (valandos) vidutinis darbo užmokestis negali būti mažesnis už skaičiuojamąjį mėnesį teisės aktuose ar kolektyvinėje sutartyje (jeigu jos nėra – darbo sutartyje) nustatytą toms pareigoms, profesijai ar atitinkamos kategorijos darbams minimalų valandinį (dienos) atlygį arba minimalios mėnesinės algos pagrindu apskaičiuotą to mėnesio valandinį (dienos) užmokestį pagal darbuotojo ar įmonės darbo (pamainos) grafiką, o jeigu šie dydžiai nenustatyti – negali būti mažesnis už Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus atitinkamus minimalius darbo užmokesčio dydžius.
2003-08-19 11:41
Gyventojų pajamų mokestis »
Kompensac. už nepanaud. atostogas nepagrindinėje darbovietėj »
#25160
Daivaaa rašė: IrenaR rašė: Vidutinis atlyginimas negali būti mažesnis, negu minimalus, šiuo atveju pusė. Apie tai :
www3.lrs.lt/cgi-bin/preps2?Condition1=2118...
Tai kaip tada skaičiuoti nesuprantu
Pagal nutarimą sukaičiuojate VDU ir lyginat su LRV minimaliais dydžiais
1. MMA - 430 LT /mėn. t.y. už 08 mėn. 1 d. VDU 430/20= 21.50 LT
atitinkamai 0.5 etato būtų 215/20=10.75 LT (bet kaip jau sakiau toks apskaičiavimas neteisingas reikia valandinio VDU)
2. MVA - 2.53 Lt/val.
Jei jūsų apskaičiutas VDU didesnis nei minimalus tai įmate savo apskaičiavimus, nei ne taikote minimalius didžius.
To: saulele
Liga neįtakuoja VDU, neįmama nei pašalpa nei sirgtos dienos.VDU didžiausia įtaka turi darbo dienų skaičius per mėnesį kai atitirbtas visas mėnuo. (pvz. jei tarkime 3 paskutiniai dirbti mėn turėtų po 20 d.d. t.y. viso 60, o ne kaip dažniausiai būna 63 d. VDU būtų šiektiek didesnis).
2003-08-19 11:32
Gyventojų pajamų mokestis »
Kompensac. už nepanaud. atostogas nepagrindinėje darbovietėj »
#25146
Ir dar jei darbuotojas dirba 0.5 etato t.y. ne visą darbo diena pagal jau minėtą nutarimą reikia skaičiuoti ne vidutinį mėnesinį darbo užmokesti, o Vidutini VALANDOS Darbo užmokestį ir tada jau reiki lyginti kad vienos valandos VDU nebūtų mažesnis nei MVA t.y. 2.53 LT (Nuo 2003.09.01 padidės).
Jūsų atveju jei skaičiuojant valandini VDU gausite panašu rezultatą t.y. 9.42 Lt per dieną, t.y. 2.36 LT/val. - tikrai reikia padidinti iki 2.53 LT.
Mokesčius įvardino teisingai.
2003-08-19 11:07
PVM »
Įsiregistravimas PVM mokėtoju »
#25118
Ačiu nieko_sau tikrai neatkreipiau dėmesio.
Reiškias taip ir darau yra data: nuo tos datos ir pradėdu skaičiuoti PVM.
Sekmės tampant PVM mokėtojais.
Tiesa idomu, o kas tapote privaloma tvarka PVM moketojais: daret tai ta mėnesį kuri viršyjo 100 000 pvz. 04 nuo skirtumo susimokėjot PVM ir pateikėt deklaracija (iki 05 25), bet dar nesibaugus šiam einamajam mėnesiui 04 faktiskai iki 04.25 turėjote pateiki prašymą, kad spetumet nuo 05 mėn. tvarkingai skaičiuoti PVM, priešingu atveju skaičiuosite be PVM pažymėjimo, neturite teisės PVM įskirti sąskaitoje t.y. skaičiuosite ir toliau 15.25 % mėn. pabaigoje. Ar aš teisus?
2003-08-19 10:11
Bendra »
sodra-kompensac uz nepan atostogas »
#25069
Siūlau pažiūrėti į šį dalyką diplomatiškai: pirma pasiginčyti, bet ne iki "kraujo", o vėliaus siutinkti - nejaugi sau kenksi.
TO: NIEKO_SAU
Aš irgu buvau tame seminare, taigi kiek pamėnu situacija buvo tokia, iki 2003, kompensacijos neribojamos, bet jei 2003 metais kiltų ginčas Darbuotojas galėtu išreikalauti ne didesnę suma nei už 3 mėtus. (čia ne tas atvejis)
2003-08-19 09:16
PVM »
Įsiregistravimas PVM mokėtoju »
#25056
Nejaugi NEIKAS nebuvo įsiregistravės vidury mėnesio ??????
2003-08-19 07:50
Bendra »
Sutrumpintas darbo laikas »
#25041
Rasida rašė: Gal kas turite formą DP - Informacija apie darbuotojus, dirbančius ne visą darbo dieną arba savaitę ir galite pridėti failą? Ačiū už pagalbą.
Lig ir turim
2003-08-18 19:06
PVM »
Įsiregistravimas PVM mokėtoju »
#25013
Na kaip ne minusavus
71 str. 1 d. komentaras
4. Kai apmokestinamųjų asmenų, neįsiregistravusių PVM mokėtojais, atlygis už patiektas prekes ir suteiktas paslaugas per metus ( paskutiniuosius 12 mėnesių ) buvo didesnis negu 100 000 Lt, tai PVM skaičiuojamas nuo sumos viršijančios 100 000 Lt ( PVM neskaičiuojamas nuo 100 000 Lt ).
Pavyzdys
Mokesčių administratorius patikrinimo metu ( buvo tikrinama įmonės 2001 metų ir 2002 metų 1-8 mėnesių veikla) 2002-07-30 nustatė, kad įmonės, ne PVM mokėtojos, kuri pardavinėjo prekes, kurios tiek pagal PVM įstatymo galiojusio iki 2002-07-01, tiek pagal naujojo įstatymo nuostatas yra PVM apmokestinamos, atlygis per paskutiniuosius 12 mėnesių ( įskaitant ir 2002 m. birželio mėnesį ) buvo didesnis kaip 100 000 Lt ir sudarė 105 000 Lt. Ši įmonė, pradedama 2002 m. liepos mėnesiu, privalo skaičiuoti tiekiamų ( parduodamų ) prekių PVM, sumokėti jį į biudžetą ir užsiregistruoti PVM mokėtoja. Būtina atkreipti dėmesį į tai, kad už liepos mėnesį PVM turės būti apskaičiuotas nuo 5 000 Lt atlygio, pagal formulę nurodytą PVM įstatymo 92 straipsnyje.
Aš sutinku nepataikyti aš galiu, tada ta mėn. kai viršyja sumokėsiu nuo skirtumo, o nuo sekenčio turėsu mokėti plinai - t.y. jau turėsių būti įregistruotas PVM mokėtojų.
Taigi kaip kas darėt jei įsiregistravo PVM mokėtojų ar PVM'a skačiavote nuo įregistravimo dienos (svanoriškas), ar nuo kito mėn. 1 dienos ?
2003-08-18 18:15
PVM »
Įsiregistravimas PVM mokėtoju »
#24987
Palauk Loreta pirma Jei aš ir neužsiregistruosiu tama mėn. kuri viršijų 100 000 t.y. užsiregistruoju veliau, mokėti aš turesiu tik (X-100 000)*0.1525, kur X paskutinių 12 mėn. pardavimai.
[quote:ac0c8df356]Priešingu atveju, jei mėnuo prieš pasiekiant 100000Lt ribą jūs neužsiregistruosite PVM mokėtojais, tą dvyliktąjį mėnesį turėsit apskaičiuoti ir mokėti pardavimo PVM nuo visos to mėnesio apyvartos, o atskaitos daryti negalėsite. [/quote] - Loreta tu neteisi pažiūrėk 71 str. komentarą. Tai būtų iš fantastikos zonos spėliojimas prieš mėnesi kokos bus mano apyvartos (04.25 (5 dienos prašymo pateikimui) mėnuo dar nesibaige aš jau turi žinoti kokos mano bus 5 mėn apyvartos )
Taigi atskaitoje poreikio nėra, bet kodėl aš turiu skaičiuoti PVM būtent nuo mėnesio pirmos dienos ? Koks norminis aktas tai KONKREČIAI nurodo ?
Taisyklės aiškiai pasako užregistruos per 5 dienas iki NORIMOS DIENOS:
Tai ar nenorite jūs pasakyti kad 23 diena aš tampu PVM mokėtoju ir tokiau rašau paprasta sąskaitas, neskaičiuojų ir nemokų PVM iki kito mėn. 1 dieno (kalbama apie savanoriška registravima) [aš tikrai tai nemanau] ?
[/quote]
2003-08-18 17:19
PVM »
Įsiregistravimas PVM mokėtoju »
#24974
Noriu pratesti diskusiją.
Buvo čiau daug noriunčiu savanoriškai užsiregistruoti PVM moketojais. Ar užsiregistravot ?
Klausimas būtų toks PVM mokestinis laikotarpis kalendorinis mėnuo, bet savanoriškai, kaip mės matome iš taisyklių 11 punkto galim užsiregistruoti bet kad pateikus prašyme ir per 5 darbo dienas turi užregistruoti.
Taigi kas susidurėt konkrečiai. Paduodų prašyma 17 diena, kad nuo 23 dienos už registruotų tai tada pradedu skaičiuoti ir mokėti PVM nuo mėn. 23 dienos ?
"11.3. Asmenys, kurie PVM mokėtojais registruojasi savanoriškai, Prašymus pateikia ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki tos mėnesio dienos, nuo kurios pageidauja būti įregistruotais." Ar tai suprantat šį punktą ?
Ar VMI nereikalauja kad užregistravimo data būtų būtinai nuo mėnesio pradžios (tai taiko)
Kaip pildyti PVM deklaracija ar reikia įtraukit iki 23 dienos gautas pajamas?
Ir dar privaloma registravimas pagal taisyklės: "11.2. Asmenys, kurie PVM mokėtojais registruojasi privalomai, Prašymus turėtų pateikti ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki to mėnesio, kurį numatoma, kad atlygis, nurodytas PVM įstatymo 71 str. 1 dalyje, bus didesnis kaip 100 000 Lt .
Ka reiškia tas [b]numatoma[b] - na turiu aš 50 000, per paskutinius 11 mėn. ir planuoju kad per 12 bus 100 000, bet faktiškai tos ribos nepasieku. Mano manymu Privalomas ir savanoriškias registravimas šio momentu supintas, todėl kad pagal 71 str. 1d. aš suprantu kad privaloma registravimas faktiškai įvyksta tik tada kai 100 000 jau pasiekta, jei dar ne - tai turi būti savanoriškas registravimas.
Dekingas už atsakymus.
2003-08-18 13:41
Bendra »
Kelių mokestis »
#24903
TO: saulytep
Ši 4 str. jau tikrai pasenusi
IrenaR rašė:
jei užsakovui atlikta darbų už 10000 Lt, tame sk. subrangovas atliko darbų už 2000 Lt, tai mes užsakovui išrašome sąskaitą 10000 lt, mums subrangovas - 2000 lt. Kelių mokestis skaičiuojamas nuo 8000 Lt.
Ačiu už pavyzdį.
Beje ar buhalterijoje faktiškia fiksuojat pajamas ir išlaidas (viskas lieka sutarties lygyja ir is buhalterinių duomenų faktiškai negalima nustatyti ) T.y.
D 6 - 2000 LT
K 5 - 10000 LT
Ar gavus ir iš subrangovo sąskaitą papildomai atliekate įraša:
D 5 - 2000 LT
K 6 - 2000 LT
O gal tiesiog naudojate subsaskaitą ir pildant keliu m. deklaracija atliekate apskaičiavimus?
2003-08-18 12:11
Bendra »
Kelių mokestis »
#24874
Pagrįskite prašau tokius atskaitymus norminių aktų.
2003-08-18 10:29
Bendra »
Kelių mokestis »
#24865
Na ir klausimai pas jūs ponai ir ponios ar su PVM ar be ar išlaidas atimti reikia ar Ne, stebiosi - ko galima prigalvoti. Kelių priežiūros finansavimo įstatyme aiškia pasakyta: mokestinė bazė - PAJAMOS.
PVM'as nekad nebuvo pajamomis, Išlaidos niekada neįtakojo kelių mokesčio.
Vienintelis variantas, kuris ir aptartas KPFĮ yra turto vertės padidėjimo pajamos (pardavimo pajamas minus likutine verte) - daugiau jokių išlaidų atėmimo.(4 str. 1d. 4 p.)
2003-08-18 10:09
Gyventojų pajamų mokestis »
mokečio tarifai »
#24856
Irene dėl tarifo manau tu teisi - nėra pagrindo taikyti 15 %..
2003-08-14 16:03
Blevyzgos »
Laisvę Joninėms »
#24777
Na ne, ne dvigubai nemokesim - tai būtų DK pažeidimas

, mokėsim 1.5 .
Loreta: miegas geras dalykas - padeda atstatyti jegas ir t.t.
2003-08-14 15:50
Blevyzgos »
Laisvę Joninėms »
#24771
Nedrįskit

, jei po 16.00 pastebėsim atsakymus pradėsim skaičiuoti viršvalandžius.
2003-08-14 15:40
Apskaita & Auditas »
Turiu klausima del EBIT »
#24768
Aš studijavau finansinius rodyklius, todėl galiu pasakyti kad:
atsižvelgiant į skirtingus pelno(nuostolio) skačiavimo principus ir ypač paskuriniame etape
Amerikietiškąjį ir angliškąjį EBIT negalima priliginti mūsų veiklos pelnui.
Paprastas paaiškinimas: EBIT Kalba pats už save t.y. kaip ekonominiai santykiai pagrįsti kreditavimu ir skolinimosi tai Palūkanos tampa esmine sąnaudų rūšimi darančia rimtą įtaką finansinam rezultatui.
Mes Lietuvoje palūnakų neišskiriam nesvarbu ar jei sudaro reikšminga ar nereikšmingą sąnaudų dalį . Todėl veiklos pelnas visais atvejais gali būti nelygus EBIT todėl kad po veiklos pelno einanti finansinė investicinė veikla dažnai apiima ir palūkanų Sąnaudas BEI Pajamas.
Taigi lyginimu visąlaik reikia turėti išskirtas palūkanų sąnaudas. Priešingai skirtingų strukturų Income Statement'ų ne visus rodyklius galima sulyginti.
2003-08-14 14:39
Blevyzgos »
Laisvę Joninėms »
#24731
Modestas rašė: Nebesugebu rasti, padėkite.
Taigi paziūrėk virš savo posto:
www3.lrs.lt/cgi-bin/preps2?Condition1=2151...
2003-08-14 14:24
Blevyzgos »
Laisvę Joninėms »
#24716
o rašė: Modestai, kad jau Zolines

Mūs nuskriaudė: Jonines padarė švente tik šiai dienai praėjus, tai rytoj reikės švesti dvigubai
2003-08-14 14:22
Blevyzgos »
Laisvę Joninėms »
#24713
Modestas rašė: Kur tas nutarimas , kad Joninės švenčių diena. Užkniso nerandu.....
www3.lrs.lt/cgi-bin/preps2?Condition1=2151...
Valstybės žinios,2003, Nr. 70-3167
2003-08-14 14:20
Apskaita & Auditas »
Related persons, Europos ir JAV teises aktai »
#24711
Sveiki, labai gaunasi nerimta užklausą per Google.
Tiesiog noriu pasiklausti, kas susiduret su "Related persons" sąvoką t.y. Susiję asmenys, užsieno norminiuose aktuose.
O gal turite norminiu aktų bazių nuoroda bučiau dėkingas.
W.
2003-08-14 10:57
Įvairūs »
Vectrai skubiai reik patyrusiu vilku patarimo »
#24656
Na aš vilkas

pas ką čia opel vectra ?
2003-08-13 12:33
Apskaita & Auditas »
Ilgalaikio turto vertės padidėjimas »
#24470
Nepridarykite sau daugiau darbo, reikės visas kitas sąskaita nepamiršti, tai yra su bet kokio sumos sąskata reikės didinti to turto įsigijimo savikainą. Daug paprasčiau tiesiog kaupti informaciją daiktui.
Be to tikrai taip nedaryčiau.
Argumentas nustato palyginimo sąlyga 50% per mokestinį laikotarpį - todėl faktiškai pagal ši pasakymą nepriklausomai nuo to kokios vertės remontas einamoju metu jis negali būti pridedamas prie įsigijimo vertės.
Toliau KAS svarbiausia: Pridėjus remonto išlaidas Jūs jau nuo kito mėn. pradėsite skaičiuoti nusidėvėjima ir ji dėvėti - manau VMI aptikusi tokias sumas pripažintu jas tu metų neleidžiamais atskaitymais.
2003-08-12 16:32
Gyventojų pajamų mokestis »
Pajamų mokesčio iškaičiavimas: savikaina mažiau pardavimo k. »
#24275
Papildomi argumentai pamastymui liečiantis tik .
Pagal Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo (toliau .
Neapmokestinamos pajamos išvardintos per mokestinį laikotarpį”. - priklausomai nuo to ar tai A ar B klasės pajamos.
Mūsų įsigyjamas turtas neatitinka 17 str. 1 d. 21 p., reiškia jis atitinka 17 str. 1 d. 20 p. Gyventojas pateikė įmonės automobilio įsigijimo savikainą patvirtinantį dokumentą. Įsigijimo savikainą yra didesnė nei pardavimo kainą, todėl Vadovaujantis 17 str. 1 d. 20 p. nustatant neapmokestinamas pajamas galima atimti 19 str. nustatyta turto įsigijimo savikainą ir gauname rezultą nuostolį.
Vienintelis keblumas "24 " - kai gaunamos A klasės pajamos, šį sąlyga praktiškai neįgyvendinama nustatant neapmokestinamas pajamas.