Sveiki, nesusidėlioju sau galvoje, kaip skaičiuoti sumininkų atostogas.
Mokame pagal 5 d.d. standartinį grafiką. Norime leisti darbuotojams eiti atostogauti po vieną ar kelias dienas, o ne tik pilnomis savaitėmis.
Ar gali darbdavys nustatyti, kad sumininko atostogas skaičiuoja darbo dienomis? (taip siūlo DU apskaitos programą aptarnaujanti įmonė ir neva visi taip ruošiasi daryti, tik mums klausimai kyla).
Pagal kokį grafiką jas apmokėti – 5 d.d. (aprašau toliau problemą, kai prašo atostogų savaitgalį ar per šventės dieną), ar pagal darbuotojo? (turėjom tą variantą, buvo kitų problemų...).
Praktikoje susiduriam su problemom, ką daryti su sumininkų atostogom per šventes ir savaitgalius.
1. Sumininkas paprašo 1 dienos atostogų per šventės dieną (pvz. liepos 6 d.), nes jam pagal grafiką tai darbo diena. Rašau įsakyme ir programa rodo, kad suteikta 0 dienų atostogų, už ją neapmokam, bet jis turi teisę neiti į darbą.
2. Sumininkas prašo 1 dienos atostogų šeštadienį (tai jo darbo diena).
a) Jei atostogas apskaitome kalendorinėmis dienomis, suteikiame 1 k.d. atostogų, bet už ją nemokame (nes mokame pagal standartinį 5 d.d. grafiką)
b) Jei atostogas skaičiuojame darbo dienomis (pagal 5 d.d. grafiką), tuomet suteikiam 0 darbo dienų atostogų ir už jas nemokam. Rezultate – darbuotojas neateina į darbą, bet neišnaudoja nė vienos dienos.
Koks variantas logiškiausias ir keliantis mažiausiai problemų...