Darbo kodeksas: klausimai

Z
zaika 3663
2009-10-27 16:45 zaika
www.verslosavaite.lt/index.php/Teisines-konsultacij...

teisininko komentaras apie tai smile čia kalbama ir apie 6 mėn.
Elvusia Elvusia 19998
2009-10-27 17:26 Elvusia 2011-09-11 06-28

zaika rašė: tai kodėl negali, jei darbuotojas prašo. Suprantu, gali neleist, jei nėra išdirbęs 6 mėn., bet dabar, kas trukdo?

Klausimas buvo - ar privalo?
Ne, neprivalo. Bet gali.
Z
zaika 3663
2009-10-27 17:40 zaika 2011-09-11 06-28
gaila, kad nerandu dabar, kur skaičiau VDI, man atrodo, išaiškinimą, kad darbuotojas įgyja teisę į pilnas (28 d.) atostogas po 6 darbo mėnesių, todėl darbuotojo reikalavimu darbdavys privalo jas suteikti. darbdavys gali pasirinkti leisti ar ne tik tada, kai darbuotojas neišdirba 6 mėn.
Girele Girele 9675
2009-10-27 18:05 Girele 2011-09-11 06-28

zaika rašė: gaila, kad nerandu dabar, kur skaičiau VDI, man atrodo, išaiškinimą, kad darbuotojas įgyja teisę į pilnas (28 d.) atostogas po 6 darbo mėnesių, todėl darbuotojo reikalavimu darbdavys privalo jas suteikti. darbdavys gali pasirinkti leisti ar ne tik tada, kai darbuotojas neišdirba 6 mėn.

Kaip ir apie skirtingus dalykus diskutuojama:
1. Darbdavys PRIVALO suteikti atostogas po šešių darbo menesių, jei darbuotojas to NORI.
2. Darbuotojas NEPRIVALO išeiti atostogų po šešių mėnesių, jei jis to nenori. Ir darbdavys jo išvaryti atostogauti NETURI TEISĖS.
3. Jei darbuotojas neišdirbo šešių mėnesių, bet NORI atostogauti, jis gali būti leidžiamas, jei darbdavys SUTINKA.
Elvusia Elvusia 19998
2009-10-27 18:08 Elvusia
Tokiais atvejais vadovaujamės LR DK.
www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_...
Skaitome 169 str.

Ir įrodykite man, kad VDI išaiškinimas turi daugiau jėgos, nei pats DK.
Tuomet atsiprašysiu už klaidinimą.
Elste Elste 27356
2009-10-28 08:47 Elste
atostogos juk suteikaimos šalių susitarimu. Kai abi šalys susitaria ir abi sutinak, atada ir išleidžiamas atostogų. Ir jokių čia privalo, ar neprivalo - nėra.
Z
zaika 3663
2009-10-28 08:55 zaika
taip, šalių sutarimu, bet tada darbdavys gali ir po metų nesutikti išleisti atostogų. juk jei darbdavys negali tuo metu išleisti atostogų, kai darbuotojas prašo, jis turi nurodyti laiką, kada jas nukelia.
Elste Elste 27356
2009-10-28 08:57 Elste 2011-09-11 06-28

zaika rašė: taip, šalių sutarimu, bet tada darbdavys gali ir po metų nesutikti išleisti atostogų. juk jei darbdavys negali tuo metu išleisti atostogų, kai darbuotojas prašo, jis turi nurodyti laiką, kada jas nukelia.


tai ir yra susitarimas.... kada gali vienas, kada gali kitas, atsižvelgiant į darbų apimtį ir t.t.
Z
zaika 3663
2009-10-28 08:59 zaika
na, tai aš ir supratau tą klausimą, kad, ar privalo po 6 mėn. darbo suteikti atostogas, tai yra, ar privalo susitarti dėl atostogų laiko. juk neišdirbus 6 mėn. darbdavys gali net nesitarti
A
Amrita 895
2009-10-28 09:46 Amrita
Nebūčiau iškėlus šito klausimo "ar privalo", jei būtų šalių susitarimas. Dalis darbuotojų serga, vaduoti nėra kam, o darbuotojas akis išpūtęs aiškina, kad "privalote!".
L
lindrute 353
2009-10-28 10:10 lindrute 2011-09-11 06-28

zaika rašė: na, tai aš ir supratau tą klausimą, kad, ar privalo po 6 mėn. darbo suteikti atostogas, tai yra, ar privalo susitarti dėl atostogų laiko. juk neišdirbus 6 mėn. darbdavys gali net nesitarti

Nesenai teko būti seminare, kur auditorės nuomone neleisti darbuotojų atostogų daugiau nei priklauso, jei išdirbo 6 mėn tai ne daugiau 14 kd, nes išeinant iš darbo tai jau nelabai atimsi pernaudotų atostogų
Z
zaika 3663
2009-10-28 10:14 zaika
taip, neatimsi, bet po 6 mėn. darbuotojas įgyja visą teisę į pilnas atostogas ir čia jau darbdavio nenaudai, bet pas mus labiau yra saugojamas darbuotojas, kaip silpnesnioji grandis, nei darbdavys
Asara Asara 931
2009-10-28 10:26 Asara
Kažkur esu skaičiusi, kad galima nerašyti įsakymo dėl priėmimo į darbą, nes yra darbo sutartis.
Ar taip galima?
Z
zaika 3663
2009-10-28 10:28 zaika 2011-09-11 06-28

Asara rašė: Kažkur esu skaičiusi, kad galima nerašyti įsakymo dėl priėmimo į darbą, nes yra darbo sutartis.
Ar taip galima?


galima ir nerašyti, bet rekomenduojama smile
M
manila 625
2009-10-28 10:35 manila 2011-09-11 06-28

Asara rašė: Kažkur esu skaičiusi, kad galima nerašyti įsakymo dėl priėmimo į darbą, nes yra darbo sutartis.
Ar taip galima?


jei nerasysite, tai koki dokumenta pateiksite buhalterijai apie darbuotojo priemima? negi DS? na, nebent pati esat buhltere ir niekam daugiau jokiu dok. perduot nereikia....
Z
zaika 3663
2009-10-28 10:36 zaika 2011-09-11 06-28

manila rašė:
jei nerasysite, tai koki dokumenta pateiksite buhalterijai apie darbuotojo priemima? negi DS? na, nebent pati esat buhltere ir niekam daugiau jokiu dok. perduot nereikia....


DS kopiją, aišku, smile
Elste Elste 27356
2009-10-28 10:38 Elste 2011-09-11 06-28

zaika rašė:

manila rašė:
jei nerasysite, tai koki dokumenta pateiksite buhalterijai apie darbuotojo priemima? negi DS? na, nebent pati esat buhltere ir niekam daugiau jokiu dok. perduot nereikia....


DS kopiją, aišku, smile

šiaip tai geriau parašyti, juk taip paprasta. O paskui kai prireikia, tai verčiames per galvą.... darom atbuline data ir pan.
O prireikia pvz. Sodrai.
Z
zaika 3663
2009-10-28 10:39 zaika
aš visada rašau įsakymus, bet juk klausė ar galima nerašyt, tai ir atsakymas, kad rekomenduojama smile
Elste Elste 27356
2009-10-28 10:44 Elste 2011-09-11 06-28

zaika rašė: aš visada rašau įsakymus,

taip. Jeigu rašome atleidimo iš darbo įsakymus, tai turėjo būti ir priėmimo į darbą įsakymas. Nes gaunasi, kad atleidi kažką net nepriimtą. smile
Z
zaika 3663
2009-10-28 10:46 zaika
Elste, jau kažkada buvo labai karšta diskusija dėl tų įsakymų ir tikrai niekur nereglamentuota, kad jie būtini, tiesiog labai stipriai rekomenduojama dėl vidinės tvarkos, kad nereikėtų švietinėti darbo sutarčių visiems suinteresuotiems skyriams. o priėmimo faktą patvirtina DS pasirašymas. juk joje pirmiausia susitari dėl darbo sąlygų, o tik po to rašomas įsakymas, kad žinotų buhalterija ir t.t.
Tu esi neprisijungęs vartotojas
Prisijungti arba registruotis
Tax.lt © 2002 - 2024, admin@tax.lt, Reklama tax.lt

Buhalterinės apskaitos sistema internete smulkiam ir vidutiniam verslui