2016-01-25 10:19
Bendra »
Išeitinė pašalpa »
#1301635
Taip, susiskaičiuojate mėnesio vidutinį valandų skaičių (jei darbo dienos vienodos trukmės, tai ir dienų skaičių galima imti).
Tik skaičiavimui imama ne kiek dirbo, o kiek nustatyta jo grafike.
2016-01-25 10:15
Darbo teisė »
darbo sutarties nutraukimas saliu susitarimu »
#1301634
Santro rašė:
Sveiki.susiduriau su situacija.esu vaiko prieziuros atostogos.imone likviduoja stabdo veikla direktore siulo 125str ir i ji irasyti kompensacija.priesinfu atvejuteigia kad sius man rasta ir tada iseitiniu lauksiu 4men.bet uzsimine kad turesi ir prasyma rasyti dwl atleidimo.tai nebesuprantu ka man daryti.
O tai kuo jums neįtinka 125 str? Geras, protingas atleidimo pagrindas. Nebent kompensacija jūsų netenkina: dėl jos dydžio galima ir derėtis.
2016-01-23 13:19
Darbo teisė »
Kasmetines atostogos »
#1301551
Na juk sakiau: įsiskaitykite į klausimą. Apmokamos 8 d.d. kasmetinių atostogų bei suteiktos 3 poilsio sienos už darbą poilsio / švenčių dienomis. Jos apmokamos lygiai taip, kaip atostogų dienos!
2016-01-23 07:11
Bendra »
2-sd forma »
#1301531
vazuoniks rašė:
Sveiki, noriu atleisti darbuotoja ir nežinau kaip jam irašyti pravaikštas? kur ka reikia užpildyti?
pravaikštos nurodomos 12-SD
2016-01-23 07:10
Darbo teisė »
Kasmetines atostogos »
#1301530
admin123 rašė:
Tininga rašė:
11 d.
Tai cia gaunasi 11 kal. O apmoketi uz 8 d jei dirba pagal 5 dd grafika
Ar as neteisi?
Neteisi. Įsiskaitykite į klausimą. Atostogų dienos iki sausio 7. Apmokamos 8 d.d. Lygiai taip pat apmokamos suteiktosios 3 poilsio dienos. Iš viso 11.
2016-01-22 15:31
Gyventojų pajamų mokestis »
Kompensacija už nepanaudotas atostogas »
#1301488
Daiva626 rašė:
O kiek priklauso atostogų, darbuotojui dirbančiam 32 val per mėnėsį?
28 k.d.
2016-01-22 14:06
Darbo teisė »
Mamadieniai »
#1301456
ornela27 rašė:
Dekoju. O gal turite istatyma kuris numato jog priklauso 2 mamadieniai? Vyras darbe buvo paminejas jog gimus treciam leliuikui jam priklausys du mamadieniai nebe vienas tai jam atsake jog pirma karta girdi tokia nesamone... ir sakykit ar vyrui reikia teikti papildomai koki prasyma ar dokumenta kad butu suteikti mamadieniai? Pirmiem vaikam buvo pasirases, kai jau reikdavo laisvos tiesiog nuejas pas virsininke pasirasydavo ir tiek.
Tai kad tas visą laiką buvo numatyta
Darbo kodeksas:
214 straipsnis. Papildomos lengvatos asmenims, auginantiems vaikus
1. Darbuotojams, auginantiems neįgalų vaiką iki aštuoniolikos metų arba du vaikus iki dvylikos metų, suteikiama viena papildoma poilsio diena per mėnesį (arba sutrumpinamas darbo laikas dviem valandomis per savaitę), o auginantiems tris ir daugiau vaikų iki dvylikos metų, – dvi dienos per mėnesį (arba atitinkamai sutrumpinamas darbo laikas keturiomis valandomis per savaitę), mokant darbuotojui jo vidutinį darbo užmokestį. Darbuotojų, dirbančių ilgesnėmis negu aštuonios darbo valandos pamainomis, prašymu šis papildomas poilsio laikas gali būti sumuojamas kas trys mėnesiai.
Darbo kodeksas
2016-01-22 13:50
Darbo teisė »
Dekretines ir motinystes pasalpa »
#1301448
52111 rašė:
Tai jai man gimdymo atostogos nuo 2016-01-16 iki 2016- 05-18 . Tai koki laikotarpi tada rasyti? Atleiskite, kad taip ikiriai rasau, bet idomu butu pasiskaiciuot :)
Tada mėnesiai 2014-12-01 - 2015-11-30.
2016-01-22 13:44
Darbo teisė »
Dekretines ir motinystes pasalpa »
#1301445
52111 rašė:
Turi buti 12 menesiu per paskutinius 24 men laikotarpis kaip suprantu
Nepainiokite stažo su skaičiuojamuoju laikotarpiu.
2016-01-22 13:39
Darbo teisė »
Dekretines ir motinystes pasalpa »
#1301442
52111 rašė:
O ten kur sioje lenteleje yra menesiai,tai surasyti savo sumas nuo 4 menesio?
Ten surašote tuos mėnesius bei jų pajamas, kurie įeina į jūsų skaičiavimo laikotarpį.
2016-01-22 13:32
Darbo teisė »
Dekretines ir motinystes pasalpa »
#1301433
52111 rašė:
O gal zinote kas kokia skaiciuokle, nestumo ir gimdymo atostogu sumai pasiskaiciuoti?
Pabandykite, kažkiek atnaujinau iš senesnių.
tax.lt/temos/20094-skaiciuokle-nestum...
2016-01-22 13:28
Darbo teisė »
Dekretines ir motinystes pasalpa »
#1301430
Aurvi rašė:
atsiprašau klaidingai supratau ankstesnius komentarus. Maniau, kad priklauso tik kai esi atleista darbdavio iniciatyva, o ne savo noru. Sodros puslapyje taip pat labai jau neaiškiai parašyta. Na bet dabar jau šiek tiek aiškiau. Dar kartą ačiū už atsakymus :)
Ne ne, dėl to tai jau tikrai neturėkite abejonių. Čia turimi galvoje
visi pagrindai. Tik iki šiol buvo nuostata, jog tas atleidimas/išėjimas iš darbo turėtų būti nėštumo metu, o dabar to reikalavimo nebeliko. Tai juk tik į naudą!...
2016-01-22 13:19
Darbo teisė »
Kasmetines atostogos »
#1301422
admin123 rašė:
zmogus dirba nuo 1998.12.15
is viso atsotogavo 481 kal. d.
pravaikštų ir ND neturėjo
man gaunasi kad jam reikia moketi kompensacija uz 21,40 kal. d.
uz laikotarpi nuo 2008.12.15 jau priklause ir uz staza jam
kazi ar teisingai?
Taip, nuo 2008.12.15 priklausė 32 k.d., o nuo 2013.12.15 33 k.d. Jei viską taip suskaičiavote, tada gerai.
2016-01-22 13:15
Darbo teisė »
Dekretines ir motinystes pasalpa »
#1301420
Aurvi rašė:
manęs neatleido. aš pati išėjau savo noru, o po mėnesio pastojau. Tai kaip suprantu nors ir stažo pakanka nieko negaučiau, nes išėjimo į dekretą metu nedirbsiu. apmaudu kad pas mus tokie įstatymai, nes besilaukiančios moters darbdaviai tikrai nelaukia išskėstomis rankomis :(
Ačiū už atsakymus :)
Nesvarbu kokiu pagrindu pasibaigė sutartis! Tai galioja VISIEMS atleidimo pagrindams. Ir
turint stažo jums pašalpos priklausys. Net ir sekantiems vaikams.
Beje - aišku, kad jus
atleido. Jūsų prašymu. Taigi neprisigalvokite - ir nekaltinkite įstatymų, kurie dabar tikrai palankūs mamoms...
2016-01-22 13:09
Darbo teisė »
Dekretines ir motinystes pasalpa »
#1301417
Taip, radau - nuo sausio 1 d. šis punktas skamba taip:
4. Moteriai, turinčiai šio straipsnio 1 dalyje nurodytą ligos ir motinystės socialinio draudimo stažą arba atitinkančiai šio straipsnio 2 ar 3 dalyje nustatytus reikalavimus, kuriai pasibaigė darbo sutartis arba kuri buvo atleista iš tarnybos, motinystės pašalpa mokama šio įstatymo 17 straipsnyje nustatyta tvarka. Ši nuostata taip pat taikoma ir kitoms nėštumo ir gimdymo atostogoms, jeigu jos prasideda prieš tai gimusio vaiko auginimo iki 3 metų laikotarpiu.
Taigi, jei yra pakankamas stažas - gali būti ir nedirbanti. Na, nebent vidurkio didesnio norėtųsi...
2016-01-22 12:55
Darbo teisė »
Dekretines ir motinystes pasalpa »
#1301414
Aurvi rašė:
Sveiki,
norejau paklausti... dirbau nuo 2012-12-03 iki 2015-09-15 be pertraukos. rugseji isejau is darbo. spali stojau i darbo biržą ir dabar gaunu bedarbio pašalpa. suzinojau kad laukiuosi. I dekreta tureciau iseiti geguzes men. už balandi dar gausiu bedarbio pasalpą. Kadangi nedirbu ar man priklausys motinystes ismokos? jei taip uz koki laikotarpi skaiciuojamos pajamos ir ar bedarbio pasalpa ieina i stazą ir išmokos apskaičiavimą?
Jei atleidimas būtų nėštumo metu - tada priklausytų. Dar pasitikslinkite Sodroje, bet pagal tai, kas parašyta įstatyme, manau, jog norint gauti pašalpas jums reikėtų bent trumpam įsidarbinti...
Bedarbio pašalpos gavimo laikas į stažą įeina, į vidurkio skaičiavimą pašalpa taip pat įtraukiama.
Jei dekretas gegužę, skaičiavimo laikotarpis bus 2015-04-01 - 2016-03-31.
2016-01-22 11:32
Darbo teisė »
Darbo grafikas »
#1301361
Dėl informacijos - Jono Griciaus straipsnio ištrauka:
Žinant darbo valandų normą (normalų darbo valandų skaičių) per apskaitinį laikotarpį, sudaromi darbo grafikai, kurie skelbiami prieš savaitę iki įsigaliojimo (DK 147 str. 3 d.). Sudarant darbo grafikus, laikomasi šių reikalavimų: per savaitę negalima dirbti daugiau kaip 48 darbo valandas (savaite laikomos bet kokios septynios paeiliui einančios kalendorinės dienos, pradedant skaičiuoti nuo pirmos darbo dienos po bet kurio savaitinio poilsio (savaitinis poilsis – poilsis, trunkantis ne mažiau kaip 35 val.); per pamainą negalima dirbti daugiau kaip 12 darbo valandų (nustačius 12 darbo valandų pamainą, pertrauka pailsėti ir pavalgyti negali trukti daugiau kaip vieną valandą, nes nustačius ją ilgesnę – būtų neužtikrinta (pažeista) paros nepertraukiamo poilsio trukmė); užtikrinamos paros ir savaitės nepertraukiamo poilsio trukmės (atitinkamai, ne mažiau kaip 11 ir 35 val.). Tomis darbo dienomis, kai darbo grafike nustatyta 12 darbo valandų pamaina, viršvalandžiai iš viso neleidžiami, kitaip tariant, darbo dienomis (pagal darbuotojo darbo grafiką) viršvalandžiai galimi, jeigu nustatyta darbo dienos trukmė yra trumpesnė negu 12 darbo valandų (darbo laikas pagal darbo grafiką su viršvalandžiais negali viršyti 12 darbo valandų). Sudarant darbo grafikus, negalima pažeisti įmonės darbo tvarkos taisyklių reikalavimų, pvz., negalima grafike nustatyti 12 darbo valandų pamainos, jei darbo tvarkos taisyklėse apibrėžta, kad įmonėje taikoma 10 darbo valandų pamaina.
Esant suminei darbo laiko apskaitai, dvi poilsio dienos suteikiamos iš eilės (DK 161 str. 6 d.), tačiau ši nuostata negalioja, jeigu darbuotojui per savaitę iš viso darbo grafike yra numatoma viena poilsio diena (dirbama 6 d. d. savaitę, kuri galima tik išskirtiniais atvejais – DK 147 str. 2 d. numato, kad įmonėse, kuriose dėl gamybos pobūdžio ar kitų sąlygų 5 d. d. savaitė neįmanoma, nustatoma 6 d. d. savaitė su viena poilsio diena).
2016-01-22 11:27
Darbo teisė »
Darbo grafikas »
#1301357
neringa10 rašė:
tai vadinasi kas 7 dienas ir tas 35 val poilsis taip? ačiū už kantrybę atsakant........
Na taip, be jokios abejonės. Juk rašiau: bet kurių (o ne kurių nors) 7 dienų laikotarpyje turi būti tas poilsio laikas.
Suminėje apskaitoje ir darbo savaitė suprantama kaip laikas tarp dviejų savaitės poilsio laikotarpių.
2016-01-22 11:19
Darbo teisė »
Darbo grafikas »
#1301345
neringa10 rašė:
neringa10 rašė:
tai čia tik vieną kartą per mėnesį?
ar visą laiką kas 7 dienas?????????
O sąvoka "savaitės poilsio" jums nieko nesako? Juk mėnesis turi bent 4 savaites...
2016-01-22 10:58
Darbo teisė »
Darbo grafikas »
#1301334
neringa10 rašė:
Jei darbuotojai dirba pagal suminę darbo laiko apskaitą įvairiai, vieną dieną 12val, paskui po 16val, kaip su tuo savaitės poilsio laiku nemažiau 35 val.? kaip suprasti nepertraukiamas? DK 161 straipsnio 4-5 staripsniai
Kažkuriuo laiku bet kurių 7 dienų laikotarpyje turi būti minimalusis 35 val. savaitės poilsis. Tai nebūtinai šeštadienis/sekmadienis. Nepertraukiamas - tai ir yra nepertraukiamas. Kaip dar kitaip jį suprast?
2016-01-22 10:48
Gyventojų pajamų mokestis »
Kompensacija už nepanaudotas atostogas »
#1301330
Daiva626 rašė:
laba diena,
Norėčiau paklausti kaip apskaičiuoti kompensaciją už nepanaudotas atostogas, jei mes esam ne pagrindinė darbovietė ir darbuotojas nuo 2013 10 24 dirbo 32 val per mėnesį?
Porą žinučių aukščiau - ir pamatysite atsakymą... Reikalingas papildomas koeficientas.
Koef. * val.VDU * 8 * atostogų k.d. * 0,7.
2016-01-22 10:16
Bendra »
Sodra »
#1301313
tiga rašė:
Na, atrodo paklydau sodros suvestinėse. Sūnus darbinasi kitoje įmonėje, o aš kiek žinau ji nėra labai sąžininga, todėl noriu pasitikrinti ar jau jį priėmė į darbą. na, niekaip nerandu kur pasižiūrėti

atrodytų ir nedurna boba esu, bet laaaabai jau ten sudėtinga, o ką jau kalbėti apie paprastą žmogelį. O kiek girdžiu tai sodra vis trūbina, kad pasitikrinkite ar tikrai dirbate, o pasirodo ne taip lengva. Nejaugi reikia laukti kol mėn pasibaigs ir jie pateiks ataskaitą, bet juk čia nesąmonės
O tose nerodo - kur soc.draudimo laikotarpiai arba apie soc.draudimą?
2016-01-22 09:23
Darbo teisė »
Keista atlyginimo mokėjimo tvarka »
#1301290
RaimisK rašė:
Sveiki. Darbovietėje susiklostė tokia situacija. Dirbu už valandinį atlygį. Visada mokėdavo du kartus per mėnesį už atidirbtas dvi savaites. Vieną kartą pervedimas, o kitą grynais. Tačiau nuo naujųjų metų darbdavys sugalvojo keistą sistemą. Atidirbom mėnesį, o sumokės tik už dvi savaites. Gaunasi taip, kad mokėjimo tvarka išlieka tokia pati, bet darbdavys kaskart išmokėdamas atlyginimą liks skolingas už dvi savaites. Ir taip tęsis visą laiką. Tikiuosi supratot apie ką aš čia. Todėl norėjau pasiteirauti gal kas nors buvo susidūręs su tokia situacija ir kaip elgtis tokiu atveju. Nes už elektrą, dujas ar paskolą mokant nepaprašysiu, kad man paskaičiuotų dviem savaitėmis vėliau.
Nelabai supratau...

Tiesiog pakeitė avanso ir atlyginimo mokėjimo terminus?
2016-01-22 08:46
Darbo teisė »
Mamadieniai »
#1301270
ornela27 rašė:
Labas vakaras, sakykite ar keitesi kas ar ne 2016 metais del mamadieniu? Jei gime trecias vaikiukas tai vyrui priklauso jau du mamadieniai per menesi nebe vienas? Ar jau pakeite ta tvarka del mamadieniu? Zinau kog daug snekejo per zinias jog nenebus tu laisvu dienu ir pns o kaip situacija siuo metu? Aciu.
Nesikeitė kol kas niekas. Kai yra 3 vaikai, tai priklauso 2 mamadieniai.
2016-01-21 19:35
Įvairūs »
Atostoginių skaičiavimas »
#1301246
AleksK rašė:
Tai tiesiog imti visa ta laikotarpi 2015.04.01-2015.07.31, gaunasi koeficientas 0,62, tai ji taikau 3 k.d ir 7 k.d.?
Na taip. Nematyčiau prasmės šitaip smulkintis. Juk ir VDU bus tas pats.
2016-01-21 19:16
Įvairūs »
Atostoginių skaičiavimas »
#1301242
AleksK rašė:
o dar iškilo klausimukas, skaičiuoti atostoginius reikia atskirai? Tarkim už atostogas 2016.01.19-21 (3k.d.) imti 2015.04 laikotarpį, o už atostogas 2016.01.25-31 (7k.d.) imti laikotarpį 2015.05.01-2015.07.31?
ačiū :)
Ne, koeficiento skaičiavimui tikrai to nereikia. O VDU tai įprastai, pagal 3 mėn.
2016-01-21 19:13
Bendra »
Dienpinigiai už komandiruotę »
#1301241
Verčiau pasiskambinkite į VMI. Tikrindami jie gana atidžiai žiūri į šias išlaidas. Ne viskas, kas atitinka reprezentacijos sąvoką, yra reprezentacija
2016-01-21 18:25
Darbo teisė »
Darbuotojo priėmimas ir atleidimas iš darbo »
#1301237
Darbuotojas3000 rašė:
Tai jam pasiuntus mane ir kreipusis i DGK kad isnagrinetu ar mano priezastys atleisti pagal 127 str. 2 d yra pakankamai svarios DGK turetu priimti teigiama sprendima juk tai akivaizdus istatymu pazeidimas? Ar DGK sprendimas tik "rekomendacinio" pobudzio ir tada jau reiktu kreiptis i teisma?
Mėginkite. DGK sprendimas yra privalomas, jis prilyginamas teismo sprendimui.
2016-01-21 18:11
Darbo teisė »
Darbuotojo priėmimas ir atleidimas iš darbo »
#1301233
Darbuotojas3000 rašė:
Kodel taip manote? Bet kokiu atveju turbut tik nesutikus su prasymu kreiptis i DGK?
Greičiausiai jis "pasiųs" jus, jei jau tokia betvarkė ten yra.
Sunku kažką konkrečiai pasakyti nežinant realios situacijos. Į DGK galite kreiptis bet kokiu klausimu. Ir bet kada, jei matote problemą.